וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקסלנס נשואה מנפיקה שלוש תעודות סל חדשות - הודו, מזרח אירופה ומדד המניות הקטנות של ארה"ב

נתן שבע

4.9.2005 / 11:45

באקסלנס מנסים לנצל את עליות השערים בשווקים המתעוררים, ומנפיקים לראשונה בעולם תעודת סל על המדד המוביל בהודו; בנוסף מנפיקים באקסלנס תעודת סל על 2,000 המניות הקטנות בארה"ב



הבורסות בשווקים המתעוררים בעולם רושמים עליות שערים נאות, בעקבות הצמיחה בכלכלות שלהם והשקעותיהם של הזרים בשווקים אלה. באקסלנס מנצלים את המצב לצורך הנפקת תעודות סל העוקבת אחר המדדים בהודו ובמזרח אירופה. בנוסף, אקסלנס גם מנפיקה תעודת סל על מדד המניות הקטנות בארה"ב. הנפקת התעודות תחל מחרתיים.



אקסלנס מנפיקה לראשונה מעולם תעודת סל העוקבת אחר מדד הניפטי ההודי. בשנים האחרונות מציינים בבית ההשקעות עניין הולך וגובר במשקיעים הזרים בהודו, וזאת לאור פעילות כלכלית משגשגת, תהליך הליברליזציה שפותח לאט לאט את שעריו בפני משקיעים אלה, וכן צעידתה לכיוון כלכלת השוק.



עם התקדמות הרפורמות, עלה שיעור הצמיחה בהודו מ-כ-3.7% בממוצע בשנות ה-50 וה-60, בהן התנהלה כמשק סגור, לקצב של 6% בשנות ה-90. באקסלנס מעריכים שנתונים דמוגרפיים חיוביים והון האנושי מוכשר, יחד עם האצה ברפורמות שהחלו לפני כעשור, צפויים להצעיד קדימה את הודו, תוך השתלבותה בכלכלה העולמית.



אקסלנס תנפיק גם את תעודת סל העוקבת אחר מדד השווקים המתעוררים במזרח אירופה - מדד CECE. המדד נסחר בבורסה באוסטריה ומשקלל בתוכו שלושה מדדי מניות: המדד ההונגרי (HTX)- הכולל 9 מניות; המדד הצ'כי (CTX) - הכולל 7 מניות; והמדד הפולני (PTX) - הכולל 9 מניות. המדד מכיל בתוכו 25 מניות ומתפרש על פני 10 סקטורים שונים.



בבית ההשקעות מציינים כי בעשור האחרון שיעורי הצמיחה בשלוש המדינות (הונגריה, צ'כיה ופולין) היו גבוהים יותר מהממוצע של 15 המדינות הוותיקות באיחוד (15-EU). הבדלי הצמיחה בלטו במיוחד בשנים 2001 - 2003, כאשר במדינות האיחוד נרשמה האטה כלכלית חריפה, בעוד שבכל המדינות המצטרפות גדל התוצר בקצב מהיר.



בנוסף, מנפיקה אקסלנס תעודת סל העוקבת אחר מדד ראסל 2,000, הכולל את 2,000 המניות בעלות שווי שוק הקטן ביותר הנכללות במדד ראסל 3,000, (מדד ראסל 3,000 הינו מדד המניות המובילות בארה"ב ומכסה כ-98% מסך שוק המניות שנסחרות בבורסה בארה"ב). המדד משקף באופן מקיף ואמין את התפתחותן של "המניות הקטנות" בארה"ב. באקסלנס מציינים כי לאורך זמן, תשואת מדד ראסל 2,000 גבוהה יותר מזו של מדד S&P500, הן בתקופת גאות והן בתקופת שפל, אם כי בסיכון גבוה יותר.



בבית ההשקעות מציינים כי לחברות הקטנות פוטנציאל צמיחה רב יותר לעומת הגדולות. אלה נוטות להשקיע את רווחיהן בפיתוח חברה, ומגיבות במהירות וביעילות לשינויים טכנולוגיים ולגורמים מאקרו-כלכליים, יותר מהחברות הגדולות, שם התהליכים איטיים יותר. בנוסף מציינים באקסלנס כי המניות הקטנות סובלות מכיסוי אנליטי נמוך, ולכן הן נוטות להיסחר במחירים נמוכים יותר משוויין האמיתי, ובכך מאפשרות למשקיעים להשיג תשואה עודפת.



באקסלנס אמנם בחרו בעיתוי טוב, בהם השווקים המתעוררים רושמים עליות, על רקע האופנה של השנה האחרונה להשקעה של זרים בארצות אלה. יציאת אלה, יחד עם עליית התשואות בארה"ב לדוגמה, עשויים להוציא את הזרים, ובמקרה זה עשויים שווקים אלה לספוג ירידות חדות, ויחד איתם תעודות הסל. אך מדובר כרגע בספקולציות בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully