וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר מינויו של עופר לינצ'בסקי לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל

שרון קדמי

4.9.2005 / 12:26

כך נודע ל-TheMarker; לינצ'בסקי יחליף בתפקידו את מנכ"ל הרכבת הפורש, יוסי מור; לינצ'בסקי משמש בשלוש השנים האחרונות סמנכ"ל הכספים באגד



הוועדה לבחינת מינויים בשירות הציבורי, בראשותו של השופט יצחק רביבי, אישרה לפני שעה קלה את מינויו של עופר לינצ'בסקי לתפקיד מנכ"ל רכבת ישראל, כך נודע ל-TheMarker. לינצ'בסקי יחליף בתפקידו את מנכ"ל הרכבת הפורש, יוסי מור, שהודיע לפני כחודש וחצי על התפטרותו. מור התפטר מתפקידו על רקע שרשרת האירועים הקשים ברכבת ישראל בחודשים יוני-יולי, ובכללם רצף התאונות הקטלניות והכשלים התפעוליים שאליהם נקלעה הרכבת בעקבות האירועים.



לינצ'בסקי נבחר מתוך 80 מועמדים שהגישו את מועמדותם לתפקיד. לינצ'בסקי (38), הנחשב איש ביצוע מקצועי, משמש בשלוש השנים האחרונות סמנכ"ל הכספים באגד. בתקופה זו היה אחראי לשורה של מהלכים משמעותיים בחברה, ובראשם הסכמי הסובסידיה כבדי המשקל, וכן מעבר אגד ממעמד של קואופרטיב למעמד של חברה. לפני כן, שימש לינצ'בסקי כרפרנט ורכז תחום התחבורה באגף התקציבים באוצר, שם זכה להערכה רבה.



בניגוד להערכות המוקדמות, שלפיהן יונחת בכיסא המנכ"ל גנרל או מקורב, בחר דירקטוריון הרכבת והעומד בראשו, משה ליאון, לאמץ קו מקצועי ולוותר על מינוי פוליטי באמצעות מינוי מנכ"ל מקורב. לינצ'בסקי, שם שאינו מוכר מחוץ לענף התחבורה, זוכה באופן יוצא דופן לתמיכה מקיר לקיר בקרב פקידים בכירים במשרדי האוצר והממשלה, שבשבועיים האחרונים המליצו בחום על מינויו. גם במגזר הפרטי זוכה לינצ'בסקי לשבחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully