וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה ייצוגית נגד אל על בדרישה לפצות נוסעים על עוגמת נפש וחרדה שנגרמה להם בשל נחיתת אונס

ענת רואה

4.9.2005 / 13:27

מדובר בטיסת אל על מישראל לניו יורק, שיצאה ב-24 ביולי 2003, אך עקב תקלה באחד הצמיגים חזרה ארצה וביצעה נחיתת חירום; סכום הפיצוי המבוקש עומד על 4,000 שקל לכל נוסע ובסה"כ כ-2.1 מיליון שקל



עו"ד אמיר שפיצר הגיש היום לבית משפט השלום בתל אביב תביעה אישית בשמו ובשם בני משפחתו, נגד חברת אל על, ובקשה לאשרה כייצוגית בשם 523 נוסעים. במסגרת התביעה, מבקש התובע לחייב את אל על לפצות את נוסעי טיסת אל על מישראל לניו יורק שיצאה ב-24 ביולי 2003, אך עקב תקלה באחד הצמיגים חזרה ארצה וביצעה נחיתת חירום. סכום הפיצוי המבוקש בגין עוגמת נפש ורגעי החרדה עומד על 4,000 שקל לכל נוסע ובסה"כ כ-2.1 מיליון שקל.

מדובר בטיסה שהמריאה מנמל התעופה בן גוריון לעבר נמל קנדי בניו יורק. על סיפון המטוס היו 548 נוסעים ואנשי צוות. עקב פיצוץ באחד מצמיגי המטוס בזמן ההמראה, נפגעו חלקים מהצמיג במערכות ההידראוליות החיוניות לתפעולו הבטוח של המטוס. כתוצאה מכך, חזר בצהרי אותו היום המטוס לנמל בן גוריון, שם בוצעה נחיתת אונס.

לטענת התובע, ממצאי ועדת החקירה שבחנה את האירוע קבעו כי נחיתת האונס התרחשה בשל אי הימצאותו של מיגון אשר אמור היה להימצא, ואשר מטרתו היתה להגן בדיוק מאותו נזק שנגרם בסופו של דבר והביא לדאגה ובהלה רבה בקרב הנוסעים, כמו גם בקרב בני משפחותיהם הרבים, שהמתינו על הקרקע דואגים וחוששים, לנחיתת המטוס בשלום.

בתביעה נטען, כי כתוצאה מאירוע נחיתת האונס, מצאו עצמם נוסעי המטוס במצבי חרדה, בהלה וטראומה, אשר החלו מיד לאחר פיצוץ הצמיג - בו חשו היטב כל יושבי המטוס - בזמן ניתוק גלגלי המטוס מן הקרקע והפגיעה במערכות ההידראוליות של המטוס שנגרמה כתוצאה מכך. לפי הנטען, החרדה המשיכה כל זמן שהיית המטוס באוויר - במשך קרוב לשעתיים - במהלכן רוקנו מיכלי הדלק של המטוס, נבדק היקף הנזק שנגרם, והושלמה היערכות החירום בנמל התעופה לקראת נחיתת האונס של המטוס. מצב זה הגיע לשיאו עם נחיתת המטוס על הקרקע, תוך כדי כך שנוסעי המטוס החרדים לשלומם, צופים במאות רכבי הצלה הפרושים לאורך מסלול הנחיתה וממתינים לנחיתת המטוס.

בנוסף נטען, רגעי חרדה שאינם פשוטים כלל וכלל חוו גם בני משפחות הנוסעים, אשר מרביתם מיהרו להגיע לשטח נמל התעופה לאחר ששמעו על "הדרמה באוויר" במבזקי חדשות ששודרו בכלי התקשורת השונים, ושם המתינו בדריכות, בציפיה, ובאי וודאות רבה, להשלמת נחיתת האונס ולשובם של יקיריהם.



ת.א. 46050/05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully