וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה יוזמת כללים חדשים במטרה להקל על חברות היי-טק להירשם למסחר בתל אביב

טל לוי

4.9.2005 / 13:43

מנהלת המחלקה הכלכלית ברשות: ענף ההיי-טק מוגדר כקטר הצמיחה של המשק הישראלי - ההנפקה בתל אביב תספק מימון ואף עשויה לשמש קרש קפיצה נוח לקראת הנפקה בארה"ב או באירופה בשלב מאוחר יותר



הבורסה מנסה להקל על חברות העוסקות במחקר ופיתוח להירשם למסחר בת"א. דירקטוריון הבורסה אישר לפני מספר ימים שורה של הקלות בכללי הרישום למסחר, אשר יחולו על חברות העוסקות במחקר ופיתוח. מדובר בשינוי הגדרת החברה, שינוי הגדרת משקיע מוסדי והקלה בדרישה לפיזור מזערי של המניות בהנפקה. רשימת ההקלות טעונה עדיין אישור מאת הרשות לניירות ערך.



"ענף ההיי-טק, המוגדר כקטר הצמיחה של המשק הישראלי, אופיין בייצוג נמוך יחסית בבורסה בת"א. הדירקטוריון החליט לעודד את המו"פ, ע"י מתן אפשרות נוחה לחברות לגייס הון גם במגרש הביתי", אמרה רונית הראל בן-זאב, סמנכ"ל בכיר ומנהלת המחלקה הכלכלית ברשות. הראל בן-זאב ציינה כי ההנפקה בתל-אביב תספק מימון לחברות היי-טק, ועשויה לשמש קרש קפיצה נוח לקראת הנפקה בארה"ב או באירופה בשלב מאוחר יותר. חברות כמו נייס, ריטליקס, ליפמן ואחרות יצאו לבורסה בתל-אביב, שהיתה קרש הקפיצה להנפקה בנאסד"ק.



לאור הצרכים המיוחדים של חברות מו"פ, הוחלט על קביעת כללי רישום מקלים לחברות אלה במספר תחומים: הראשון, הגדרה מחודש לחברת מו"פ: אם עד עתה הוגדרה חברת מו"פ כחברה שהשקיעה מכספיה במחקר ופיתוח לפחות 3 מיליון שקלים בשלוש השנים שקדמו להנפקה, הרי שההגדרה החדשה תכלול בסכום זה הן את הכספים שהשקיעה החברה מאמצעיה והן את הכספים שקיבלה מהמדען הראשי.



התחום השני הוא הפחתת סכום המינימום אליו מתחייב משקיע מוסדי ב-50% ל-400 אלף שקל, במטרה לעודד השקעות.



השלישי הוא הקטנת מספר המחזיקים לפני הנפקה ל-35 מחזיקים בלבד, לעומת 100 עד כה, וכן הפחתת שיעור אחזקות הציבור הנדרש בהנפקות של חברות מו"פ, בהיקף של עד 32 מיליון שקל ל-10% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully