וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש אוגוסט בבורסה הטיב עם הקרנות המנייתיות ועם אלה שמשקיעות ביפאן: המנייתיות הניבו תשואה של 2.6% בממוצע

נתן שבע

4.9.2005 / 15:47

הקרנות שמשקיעות ביפאן בלטו החודש, לאחר זינוק של 5% במדד הניקיי; מיטב אופציות הניבה את התשואה הגבוהה ביותר - 9%; את התשואה הטובה ביותר מתחילת השנה השיגה סולומון אנרגיה - 42%



המשקיעים שהשקיעו במניות בבורסה בחודש אוגוסט, יכלו לרשום תשואות נאות, אך מעל הכל נזקקו אלה לעצבי ברזל. מסיכום שערך בית ההשקעות מיטב עולה, כי הקרנות המנייתיות הובילו עם תשואה של 2.6%, כשכמעט שלושה רבעים מהקרנות הניבו תשואה ריאלית חיובית בחודש אוגוסט.



מדד תל אביב 25 עלה ב-4.5% ומדד תל אביב 100 הוסיף 3.9%, לא לפני שהצליחו לטלטל את המשקיעים מדי שבוע - שמועות על העלאת דירוג האשראי של ישראל, התפטרות נתניהו, דבקותם של הזרים בשוק ותהליך ההתנתקות שהושלם במהירות. מימושים הם רק חלק מהאירועים בחודש דחוס אחד, שהובילו לרכבת הרים של עליות ומורדות בשוק.



מהסקירה שערך בית ההשקעות, מיטב, עולה כי קרן מיטב אופציות של מיטב, היתה התשואה הגבוהה ביותר בתעשיית הקרנות - 9%. שוק המניות היפאני, שהשיג החודש תשואה נאה של מעל 5% (מדד הניקיי), הזניק שלוש קרנות לטבלת עשרת הקרנות הטובות.



בית השקעות רוטשילד, עם הקרן שלו א.ד. רוטשילד יפאן, הניב תשואה של 8.5%. את המקום השלישי תופסת רעם 90 של גרין לייט ואת המקום הרביעי והחמישי אילנות מעו"ף ברבוע של דיסקונט ומיטב תל אביב 25 בריבוע - קרנות אגרסיווית (ממונפות) המשקיעות במדד המעו"ף.



מנגד, החולשה שהפגינה בורסת וול סטריט, והירידה הקלה בסיכום חודשי במדד הנאסד"ק, הביאו לכך שהקרנות המתמחות במניות חו"ל לפי ענפים (בעיקר אלה המשקיעות במניות הנאסד"ק), או לפי אזורים, בלטו לרעה. גאון, קרן גמישה של גאון השקעות, הניבה תשואה שלילית של 6.8% ותפסת את המקום הראשון בטבלת הקרנות הגרועות.



למקום השני הגיעה נאסד"ק כפליים של מגדל, שהניבה תשואה שלילית של 5.7%. באפיקים הסוליידיים נמשכה המגמה החיובית, על רקע מיעוטי הגיוסים של האוצר ואמונם של הזרים בשוק. קרנות אג"ח מדינה וקרנות אג"ח כללי הניבו תשואה נאה מאוד של 1.4% ו-1.2% בהתאמה. הקרנות השקליות מפגרות מאחור עם תשואה חיובית קלה של 0.3%.



מתחילת השנה בולטות לטובה הקרנות המנייתיות והגמישות. מדד מיטב של כלל קרנות הנאמנות, עלה בשיעור של 4.9%, לאחר עלייה של 0.9% בחודש אוגוסט. הקרנות המנייתיות והגמישות מובילות עם תשואה חיובית של 13% ו-11.6% בהתאמה. קרנות המט"ח המקומי השיגו תשואה חיובית של 7%, בעיקר הודות לעלייה החדה של הדולר בחודש יוני.



מחירי הנפט הגואים הזינקו את סולומון אנרגיה של בית ההשקעות סולומון שוקי הון ב-42% מתחילת השנה, והיא מדורגת בראש טבלת התשואות. מיטב אופציות הניבה תשואה של 39.5% והיא מדורגת במקום השני. אילנות - חשיפה לירידת תל אביב 25, הניבה תשואה שלילית של 13.5%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully