וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה תמכור את חובות המגזר החקלאי: החליטה על מכירת תיק האשראי של בנק החקלאות

רם דגן

4.9.2005 / 17:34

הבנקת הוקם בשנות ה-80 כדי לסייע לענף החקלאי; במארס השנה ביטל בנק ישראל את רשיון הבנק ולכן מתבצעת ההפרטה באופן של מכירת הנכסים; הבנק היה אמור לפרוע פקדונות הממשלה בסוף יולי האחרון



ועדת השרים לענייני הפרטה בראשות ממלא מקום ראש הממשלה ושר האוצר, אהוד אולמרט, החליטה היום להפריט את החברה הממשלתית, בנק החקלאות, בדרך של מכירת נכסי החברה. ההפרטה תיעשה על פי הצעת רשות החברות הממשלתיות, שריכזה את תהליך הכנת החברה להפרטה.



ההפרטה תתבצע בדרך של מכירת תיק האשראי או העברתו לגבייה, כולו או בחלקים, והעברת הזכויות במקרקעין בהתאם להנחיית רשות החברות הממשלתיות. בנושאים הנוגעים לתיק האשראי הטילה הוועדה על רשות החברות לבצע את ההחלטה בשיתוף עם החשכ"ל. כן הוחלט כי במסגרת הליך ההפרטה ייבחנו מכלול הסוגיות הנוגעות לעובדי החברה וזכויותיהם.



בנק החקלאות נוסד בשנת 1981 כחברה ממשלתית, והוקם כדי לשמש מכשיר ממשלתי לסיוע בענף החקלאות. הבנק קיבל מקורות כספיים מהממשלה, והעמיד אותם כהלוואות במגזרי הקיבוצים והמושבים. בעקבות המשבר הכלכלי והפיננסי שהיה בסוף שנות ה-80 במגזר החקלאי, התקשו הלווים לעמוד בהתחייבויותיהם כלפי הבנק - והבנק נקלע לקשיים.



בתחילת שנות ה-90 נחתם הסכם פיקדון בין הבנק לבין הממשלה, ומועד החזר פקדונות הממשלה אשר הופקדו בבנק נדחה עד ליום 31.07.2005.



בהתאם לדו"חות הכספיים לשנת 2004, הסתכמו חובות הבנק למדינה בגין שטרי הון נדחים ופקדונות ממשלה בסכום העולה על 1.5 מיליארד שקל. המשך פעולות הבנק מותנה בדחיית מועד הפירעון של חובותיו למדינה, שכן הבנק לא יכל לפרוע אותו ממקורותיו. הבנק עוסק כיום אך ורק בגביית חובות הקיבוצים והמושבים השונים.



ביום ה-31.03.2005 ביטל ממלא מקום נגיד בנק ישראל, מאיר סוקולר, את רישיון הבנק של החברה, החל מיום ה-01.04.2005.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully