וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רכישת אייס ממשיכה להסתבך: השופטת הורתה לקבוצת גאון-זביידה להגיש לה את כל ההסכמים שנחתמו בין הצדדים

ענת רואה

4.9.2005 / 17:46

קרן מרקסטון טוענת כי זביידה העביר את זכות הסירוב הראשונה שלו על העסקה לשותפתו קבוצת גאון אחזקות; ההכרעה לגבי זהות רוכשי החברה נדחתה ליום חמישי



מאת ענת רואה וסיון קלינגבייל



הסאגה המשפטית סביב רכישת אייס עדיין אינה מתקרבת לסיומה: בתום הדיון שנערך היום בבית המשפט המחוזי בתל אביב ואשר אמור היה להכריע בשאלה מי יקנה את החברה, החליטה השופטת דניה קרת מאיר לדחות את החלטתה כדי לאפשר לצדדים להגיש לה מסמכים נוספים.



כל הצדדים הניצים מילאו את אולמה של השופטת, שהיה גדוש עד אפס מקום בעשרות משתתפים ועורכי דין, אך כעת נראה כי התסבוכת מחריפה עוד יותר: בתום הדיון הורתה השופטת לקבוצת גאון-זביידה המתמודדת על רכישת חברת אייס להגיש לה את כל ההסכמים שנחתמו בין הצדדים.



זאת, על מנת לבחון את הטענה שהעלתה המתמודדת השנייה על אייס, קרן מרקסטון, לפיה זביידה העביר את זכות הסירוב הראשונה שלו על העסקה לשותפתו קבוצת גאון אחזקות. שלמה זביידה, השותף בקבוצת גאון-זביידה, היה שותפו של גד זאבי בזאבי רשתות, המחזיקה במניות אייס. על פי טענת מרקסטון לא ניתן להעביר זכות סירוב.



הצעתה של קרן מרקסטון דומה להצעה של קבוצת גאון זביידה, ועומדת על כ-20 מיליון דולר. מרקסטון טענה כי גאון מפעילה "צינור להעברת המניות" וכי היא אינה יכולה להעביר אליה את זכות הסירוב האישית המוקנית לזביידה בלבד. אלא שבדיון עלתה הכחשה מצד לוקסייד לכך שגאון רכשה ממנו את מניות זכות הסירוב הראשונה שלו ועל פי הנאמר הכוונה היתה שזביידה ירכוש לבדו את אייס ולאחר מכן תשלם לו קבוצת גאון את חלקה בעסקה.



בחקירה נגדית של מנכ"ל מרקסטון, רון לובש, הוא טען כי לא היה ידוע לו על הכחשה כזו והיא לא הופיעה בפרסומים בעיתונות. בתגובה לכך הוצג בפניו ע"י בא כוחה של לוקסייד מכתב אשר לפי אחד מהסעיפים בו נאמר לדבריו במפורש שמי שמממש את זכות הסירוב הראשונה הינה לוקסייד בלבד. לובש אמר בתגובה כי אמנם אין ברשותו מסמך המוכיח אחרת, אך ישנן כתבות שהופיעו בעיתונות, הצהרה רשמית שניתנה לטענתו ואי הכחשה. לפיכך הורתה השופטת על הגשת כל ההסכמים לעיונה.



בנוסף לשאלת זכות הסירוב, עומדת טענתו של גד זאבי כי על כונס הנכסים של גלקסו לתת לו תנאים שווים במכרז לרכישת אייס. טענת זאבי, שהגיש את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, היא שעל כונס הנכסים לתת לו שיפוי מפני תביעות עתידיות כפי שנתן לקרן מרקסטון.



הדיון יתחדש ביום חמישי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully