וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נקבעו תנאי הערבות של טל יגרמן הנאשם בעבירות בפרשת פלד-גבעוני

עמית בן-ארויה

4.9.2005 / 18:06

יגרמן יחתום ערבות עצמית על סך 300 אלף שקל; ערבות צד ג' על סך חצי מיליון שקל; וערבות בנקאית על סך 200 אלף שקל



טל יגרמן ודוד הבי, הנאשמים בעבירות כלכליות חמורות בפרשת פלד-גבעוני, יפקידו ערבות בנקאית על סך 200 אלף שקל עד תום משפטם. אם לא יעשו כן, ימצאו עצמם במעצר עד תום ההליכים נגדם. כך החליט השופט ח'אלד כבוב מבית המשפט המחוזי בתל אביב.



לאחר הגשת כתב האישום כנגד המעורבים בפרשה, פנתה המדינה לבית המשפט כדי להחמיר את תנאי שחרורם בערבות.



בנוגע לאריה גבעוני, הוחלט בהסכמת הצדדים שיפקיד ערבות בנקאית בגובה של חצי מיליון שקל ומתן אפשרות לצאת מן הארץ בתיאום עם הפרקליטות. באשר למפכ"ל לשעבר, רפי פלד, שחלקו בכתב האישום קטן יותר, הוגשה בקשה לקביעת תנאי שחרור בהסכמה.



עקרונית, אמר השופט כבוב, אשמתם של יגרמן והבי אינה שונה מהותית מזו של גבעוני. לפיכך, היו השניים צריכים לעמוד בתנאי הערבות שנקבעו לו. אולם, הבי ויגרמן עתרו לבית המשפט בטענה שעולמם חרב עליהם, וכי נקלעו להתמוטטות כלכלית שאינה מאפשרת להם להפקיד ערבויות כספיות כלשהן: הבי סיפר שהוא בחובות של מיליוני שקלים, ותלויים נגדו צווי עיקול בסכומים דומים. הבי הוסיף שכיום הוא חסר כל ובשל הלוואות כספיות שנטל בשוק האפור הוא סופג איומים, ואף והונח מטען חבלה מתחת לרכבו.



יגרמן, באמצעות עורך הדין יהושע רזניק, טען ששני הליכים משפטיים נוספים מתנהלים נגדו: האחד - תיק בבית משפט השלום בתל אביב, והשני תיק שמנהלים נגדו שלטונות מע"מ. לגישתו, במהלך כל השנים הוכיח שלא נשקפת מצדו כל סכנה להימלטות מן הדין, ולכן אין טעם לחייבו בערבויות אותן אין ידו משגת.



השופט כבוב שקל, מצד אחד, את מצבם הכלכלי של השניים ומצד שני את חומרת האישומים, סכנת הה,מלטות מהארץ ושיבוש הליכי משפט.



לבסוף, הגיע למסקנה שאין לקבל את בקשת המדינה לחייב את הבי ויגרמן להפקיד ערבות בנקאית על סך חצי מיליון שקל. לפיכך, קבע כבוב שהבי ויגרמן יחתמו על הערבויות הבאות: ערבות עצמית על סך 300 אלף שקל; ערבות צד ג' על סך חצי מיליון שקל; וערבות בנקאית על סך 200 אלף שקל. בנוסף, קבע כבוב שנגד השניים יוצא צו עיכוב יציאה מהארץ ובדומה לתנאים שנקבעו לגבעוני, יוכלו לצאת מן הארץ באישור המדינה לפרקים קצובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully