וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחירי דירות חדשות צפויים לעלות בשיעור של עד 5% על רקע התייקרות תשומות הבנייה

ענת ג'ורג'י

4.9.2005 / 18:35

הדיווח על עליית המחירים לקראת החגים אינו מקרי: בתקופות החגים נרשמת בדרך כלל עלייה במכירות דירות, לאחר רגיעה בחודשי הקיץ; עליית המחירים כעת עשויה לאפשר לקבלנים לצאת במבצעי הנחות בחגים



חברות בנייה רבות מדווחות בימים האחרונים כי החליטו להעלות את מחירי הדירות בפרויקטים שהן בונות בשיעור של עד 5% על רקע ההתייקרות בתשומות הבנייה. בחלק מהמקרים העלייה המדווחת מתווספת לעליות מחירים שכבר רשמו החברות בחודשים האחרונים. חטיבת המגורים של אפריקה ישראל, למשל, מדווחת כי חברת אפריקה ישראל מייקרת את מחירי הדירות החל מ-5 בספטמבר בכ-2% בממוצע. מהחברה נמסר כי עליית המחירים מתבצעת על רקע העלייה הדרמטית במדד תשומות הבנייה. התייקרות זו מתווספת לעליות מחירים של כ-3% מתחילת 2005 בפרויקטים שבונה החברה.



קבוצת חפציבה מצהירה אף היא כי תעלה את מחירי הדירות בכ-5% עד החגים. לדברי בועז יונה, יו"ר קבוצת חפציבה ומבעלי השליטה בקבוצה, בשנה האחרונה הוכפלו מחירי הברזל, מחירי המלט ומחיר שעת העסקת עובד זר כמעט הוכפל. לפיכך, הוא אומר, "קבוצת חפציבה תעלה ככל הנראה את מחירי הדירות בכ-5% במהלך השבועות הקרובים עד לתקופת החגים".



דיווחים של קבלנים על כוונה להעלות מחירים אינם יוצאי דופן. הודעות אלו נועדו בדרך כלל להאיץ ברוכשי דירות מתלבטים. במקרה הנוכחי, מהוות ההצהרות גם מחאה נגד העלייה במחירי תשומות הבנייה והשחיקה ברווחיות הקבלנים. עם זאת, הדיווח על עליית המחירים לקראת החגים אינו מקרי: בתקופות החגים נרשמת בדרך כלל עלייה במכירות דירות, לאחר רגיעה בחודשי הקיץ. עליית המחירים כעת עשויה לאפשר לקבלנים לצאת במבצעי הנחות בחגים, שתחזיר את המחיר למצבם לפני העלייה.



על פי נתוני התאחדות הקבלנים, מדד מחירי תשומות הבנייה עלה בחודש יולי ב-2.8% ומתחילת השנה נרשמה עלייה של 5%. העלייה במדד בחודש יולי מושפעת בעיקר מהעלייה בשכר העבודה ב-6.2% וזאת כתוצאה מהרפורמה בהעסקת עובדים זרים. כמו כן נרשמה עלייה של 0.6% במחיר חומרים ומוצרים ושל 1.5% בציוד וכלי עבודה. גם בחודש אוגוסט צופים כלכלני התאחדות הקבלנים שמדד תשומות הבנייה יעלה בכ-0.9% נוספים וזאת כתוצאה מהמשך עליית מחירי שכר העבודה והפיחות בשער השקל.



לדברי חיים פייגלין, בעלים משותפים בקבוצת צ.מ.ח המרמן, העלאת המחירים צפויה לגרור אחריה חברות בנייה נוספות וזאת מכיוון שאיש אינו יכול להרשות לעצמו לבנות כיום במחירי הפסד: "קבוצת צ.מ.ח המרמן העלתה כבר לפני שלושה חודשים את מחירי הדירות ברוב הפרויקטים שלנו ובכוונתנו להמשיך ולהעלות מחירים, עד שנשיג את ההתייקרות בתשומות הבנייה". פייגלין מוסיף כי הצרכן כבר התרגל להעלאת המחירים, שכן "בשום פרויקט שלנו לא נרשמה האטה במכירות".



קרן פייר, המשווקת כיום 4 פרויקטים למגורים בחולון ופתח תקווה, מדווחת גם היא על עליית מחירים צפויה. יו"ר הקרן, שלמה גרופמן, מסר כי בכוונת הקרן להעלות את מחירי הדירות ב-3% החל מאמצע ספטמבר.



אברהם קוזניצקי, יו"ר קבוצת מנרב, אומר כי העלייה במחירי הדירות הינה צעד מתבקש, לנוכח העלייה במחירי תשומות הבנייה, במחיר כוח האדם ובמחירי החומרים. לדבריו, גם קבוצת מנרב תעלה את מחירי הדירות ברגע שתוכל וזאת בגלל ש"שיעור הרווח הקבלני כיום אינו מאפשר ניהול נכון ונטילת סיכונים כמתבקש מעסק נדל"ן".



חברת דלק נדל"ן מדווחת אף היא על עליית מחירים בשיעור של 1.5%, אם כי לטענתה הדבר נעשה עקב ההתאוששות במכירת דירות בחודשים יולי-אוגוסט באתרי החברה בנס ציונה והן בקריית השרון בנתניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully