וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלום, לבנת והנגבי מקדמים פשרה: פריימריס בפברואר; שלום מבהיר: לא אפרוש מהליכוד

מזל מועלם

4.9.2005 / 19:48

3 השרים נפגשו וניסחו את הצעת הפשרה על מועד הפריימריס ולפיה שרון גם יתחייב שלא לפרוש מהליכוד; השרים העבירו את ההצעה לרה"מ ולנתניהו, אשר הבהירו עד כה כי לא יסכימו לשום פשרה





שרון מרכז מאמצים בניסיון לגבש חזית של כל שרי הליכוד וסגני השרים, שיפעלו נגד הקדמת הפריימריס במרכז. השרים שהוא רואה כיעד הם חמישה: שלום, ישראל כץ, דני נוה, הנגבי ולבנת, שהם בעלי השפעה ומעמד במרכז.



שרון, אומרים אנשיו, נערך למרכז כמו לקרב. לדבריהם, רוב חברי הסיעה מתחילים להבין שלא כדאי להם להקדים את הפריימריס, כי כהונתם תתקצר וחלקם לא ייכנסו לכנסת הבאה. שרון ימשיך השבוע לקיים שיחות עם השרים, סגני השרים וח"כים. ביום שני ייפגש בביתו עם פורום ראשי הרשויות ויקיים כנסים.



שרון מעביר ארבעה מסרים בשיחותיו: שמדובר בנסיון הדחה לא ראוי ומסוכן; שהוא זקוק לעזרת בני שיחו במרכז; שמשמעות הקדמת הפריימריס היא פירוק הליכוד ואובדן השלטון ושהוא אינו מוכן להתפשר על מועד מוסכם להקדמת הפריימריס.



השרים שאול מופז ואהוד אולמרט מובילים מעין מטות, נגד הקדמת הפריימריס, וח"כ עמרי שרון מרכז את עבודת השטח. אבל לאנשי שרון ברור כי אין בכך די וששרון זקוק להתגייסות פעילה של חמשת השרים כדי לנצח את נתניהו במרכז.



על מידת החשיבות שמייחס נתניהו להתארגנות לכינוס המרכז מעידה העובדה, שהוא נוכח בישיבות המטה המשותף שלו ושל לנדאו, המתקיימות במשרדו של יועצו האסטרטגי גיל סמסונוב בתל אביב. עד כינוס המרכז, נתניהו ימעט בסיורי שטח וירכז מאמצים בהכנות לכינוס. המטה המשותף כבר ריכז את כל שמות חברי המרכז התומכים בהקדמת הפריימריס. בראש המטה המשותף יעמוד יואב הורביץ, שעמד בראש מטה ההתנגדות להתנתקות, במשאל מתפקדי הליכוד.



בישיבות עבודה שהתקיימו ביום חמישי, בהשתתפות נתניהו, חולקו משימות לכל חברי המטה, ובהם ח"כים מקרב המורדים. כל אחד קיבל רשימה של חברי מרכז, לצורך שכנוע. בדיוק כמו שרון, ינסו גם הם להפעיל לחץ על השרים, אך באמצעות חברי מרכז.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully