וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחררו למעצר בית 4 חשודים בפרשת הסוס הטרויאני אשר נשלחו לפני כחודשיים למעצר עד תום ההליכים

יובל יועז

4.9.2005 / 19:52

בית המשפט העליון קיבל את ערעורם של הארבעה, הנמצאים במעצר מלא מה-21 ביולי; חמישה חשודים נוספים עדיין נמצאים במעצר



מאת יובל יועז וצבי הראל



שופט בית המשפט העליון, אליעזר ריבלין, קיבל היום את ערעורם של ארבעה מהחשודים בפרשת "הסוס הטרויאני" והורה לשחררם למעצר בית. החשודים הם - אסף זלוטובסקי, חיים זיסמן, רוני ברהום ואייל אברומביץ. בית המשפט המחוזי יקבע מהם התנאים המגבילים לשחרורם.



ב-21 ביולי הורתה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, הד"ר עדנה קפלן-הגלר, לעצור עד לתום ההליכים המשפטיים תשעה חוקרים בפרשת ה"סוס הטרויאני", בהם ארבעת החוקרים ששוחררו היום למעצר בית, שהואשמו בשני כתבי אישום נפרדים. מדובר בתשעה חוקרים שפעלו בשלושה משרדי חקירות - בללי פילוסוף, קרוכמל חקירות מיוחדות ו-מודיעין אזרחי.



התביעה מייחסת לנאשמים עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, חדירה לחומר מחשב כדי לעבור עבירה אחרת, החדרת נגיף למחשב, האזנת סתר שלא כדין, פגיעה בפרטיות ועבירות נוספות. השופטת כתבה בהחלטתה, כי אין בעברם הנקי של כל הנאשמים, ואף לא בנסיבותיהם האישיות, כדי לנטרל חזקת מסוכנות וחשש ממשי וסביר לשיבוש הליכים. השופטת ציינה כי אפילו אם מוקנית לנאשמים זכות שתיקה בחקירתם הרי "עדיין בהחזקתם והצפנתם פנימה אותו מידע - גלומה סכנה בשחרורם".



השופטת העירה כי לא ביד קלה החליטה לדחות את בקשת הנאשמים לחלופת מעצר, במסגרת מעצר בית. עם זאת, כתבה השופטת, כי אין בהחלטתה כדי למנוע פנייה חוזרת עם חומר חקירה נוסף שיראה פגמים בתשתית הראייתית ויצביע על הפחתת עוצמת הסיכון לציבור. עוד ציינה כי אין בהחלטה זאת כדי למנוע פנייה חוזרת לבית המשפט כאשר משך הדיון במשפט עלול להתארך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully