וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבי פרידמן - המנכ"ל הנכנס של אלווריון: החברה תכריז בקרוב על השקת יחידת קצה מבוססת שבבי אינטל

יורם גביזון

5.9.2005 / 7:39

אחרי שמנייתה נפלה ב-40% ב-2005, ערכה אתמול אלווריון מצגת למשקיעים המקומיים; צבי סלונימסקי: "ייתכן שבתוך שנתיים אלווריון תיפרד משותפויות השיווק שלה - אלקטל וסימנס - שיפתחו ציוד מתחרה ל-Wimax הנייד; כאשר אתם רוכשים מניה של אלווריון, אתם קונים נוכחות דומיננט



מניית ירדה ב-40% מתחילת 2005, לאחר שהחברה פירסמה אזהרת הכנסות והיתה אחת המניות המאכזבות במדד ת"א 75. אולי משום כך הבהיר אתמול מנכ"ל החברה, צבי סלונימסקי, במצגת שנערכה לאנליסטים בבורסה בתל אביב, כיצד הוא רואה את ההשקעה בחברה: "כאשר אתם רוכשים מניה של אלווריון, אתם קונים נוכחות דומיננטית בשוק התקשורת האלחוטית רחבת הפס הנייחת ואופציה על תחום ה-Wimax". עבור מי שאינו בקי במיוחד ברזי עולם ההיי-טק, נציין כי מדובר בתקן תקשורת חדש, שמאפשר תקשורת אלחוטית רחבת פס בטווח של עשרות קילומטרים.



סלונימסקי הסביר כי אלווריון מחזיקה ב-30% משוק התקשורת האלחוטית רחבת הפס הנייחת, שהיקפו הנוכחי הוא 600-500 מיליון דולר. "אלווריון היא גורילה בשוק של נישה, וזו גם התשובה לשאלה מתי ירכשו את החברה. כל עוד השוק של אלווריון הוא נישה - הסבירות לכך נמוכה", אמר סלונימסקי.



אלווריון מספקת כיום פתרונות תקשורת אלחוטית רחבת פס במדינות מפותחות באזורים כפריים, שבהם פתרונות ה-DSL של חברות הכבלים וחברות הטלפוניה הרגילות אינם מספקים כיסוי נאות ובמדינות מתפתחות שבהן התשתית הקווית כמעט לא קיימת.



הצמיחה החזקה של הביקוש לאינטרנט רחב פס במרכזי הערים היא הזרז המשמעותי לגידול בביקוש לפתרונות של אלווריון באזורי הפריפריה. לדבריו של סלונימסקי, לקוחות של החברה, כמו איברבנדה הספרדית, אנטל מצ'ילה או Mobifon הרומנית נמצאות בתהליך של מעבר לאספקת שירותי תקשורת מלאים, באופן עצמאי או באמצעות חברות תקשורת ענקיות כמו וודאפון (מוביפון) וטלפוניקה (איברבנדה) שרכשו אחזקות מהותיות בהן.



סלונימסקי אמר כי אלווריון תנסה להרחיב את הדומיננטיות שלה לתחום ה-Wimax. הניסיון יתבסס על המומחיות שצברה החברה בחמש שנים של פיתוח טכנולוגיית OFDM.



(טכנולוגיית OFDM אינה מצריכה קו ראייה בין תחנת הבסיס לבית המנוי), על השותפות האסטרטגית עם אינטל בפיתוח שבב ליחידת הקצה ועל בניית מערכת ה-Breezemax מלכתחילה כמערכת תומכת Wimax - וזאת בניגוד למערכות מתחרות המבוססות על התאמת מוצרים קיימים.



שוק ה-Wimax הנייח נאמד ב-2-1 מיליארד דולר ואילו שוק ה-Wimax הנייד, שיאפשר גישה רחבת פס מכל מקום ובתנועה מהירה, נאמד ב-20 מיליארד דולר. שוק ה-Wimax הוא היעד האסטרטגי של אלווריון וצפוי להתפתח בתוך שנתיים ל-Wimax הנישא (portable) ובתוך 5-3 שנים לתקן המתקדם יותר של Wimax נייד, שיאפשר תקשורת רחבת פס בכל מקום ובתנועה מהירה, למשל במכוניות וברכבות.



צביקה פרידמן, נשיא אלווריון וסמנכ"ל הפיתוח של החברה, שייכנס לתפקיד המנכ"ל באוקטובר, הציג את אסטרטגיית ה-Wimax של אלווריון. אסטרטגיה זו מבוססת על המומחיות שצברה החברה בשוק התקשורת האלחוטית הנייחת ועל הידע והנוכחות בשוק הסלולרי שנקנו כחלק מרכישתה של חברת אינטרוויב, שמתמחה בהקמת רשתות סלולריות קומקפטיות.



פרידמן ציין שהאסטרטגיה של אלווריון היא להמשיך להוביל את שוק התקשורת האלחוטית רחבת הפס הנייח. לדבריו, אלווריון תנסה לנצל את השליטה שלה בשוק זה לשם כניסה לשוק ה-Wimax הנייד באמצעות מערכת ה-BreezeMax. פרידמן ציין שהחברה ביצעה 100 התקנות ניסיוניות ומסחריות ברחבי העולם, עובדה שפוגעת בשלב זה בתוצאות הכספיות, בשל הצורך לתפור פתרונות ייעודיים ללקוחות, אך למעשה מדובר בהשקעה בשוק מתהווה.



פרידמן גילה שאלווריון תכריז עוד בספטמבר על שיווק מסחרי של יחידות קצה מבוססות שבבי אינטל לתקן Wimax.



פרידמן מיפה את חברות התקשורת המובילות על פי זיקתן לתקן התקשורת החדש והעריך שהלקוחות שימהרו לאמץ את התקן יהיו חברות ותיקות כמו בריטיש טלקום ובזק, שהמודל העסקי שלהן מבוסס יותר ויותר על הכנסות מאינטרנט רחב פס בטכנולוגיית DSL, בעוד שחברות תקשורת סלולריות יפגרו אחריהן, משום שהן יהיו שקועות בהשקעות ובהחדרת תקשורת סלולרית בדור השלישי.



הוא ציין שחברת ורייזון, שמספקת כיום אינטרנט רחב פס בקצב אטי יחסית על גבי רשת הסלולר תמורת תשלום של 80 דולר לחודש, זוכה לביקושים נאים ומרוויחה יפה. פרידמן העריך שמחירו של קו תקשורת בתקן Wimax, שיספק למנוי את כל שירותי התקשורת ברוחב פס של 2 מגה ביט בכל מקום, יהיה 80 דולר לחודש ויירד בהדרגה ל-10 דולרים עד סוף העשור.



אנליסטים ביקשו מסלונימסקי להצביע על כיוונים אפשריים לרכישות עתידיות, הוא ציין כי אלווריון עשויה להתעניין בחברה שמספקת פתרונות תקשורת אלחוטית מנקודה לנקודה (דוגמת סרגון, "שאותה", הבהיר סלונימסקי, "אין בכוונתנו לרכוש"). זאת משום שככל שרוחב הפס של הצרכנים גדל, כך גובר הצורך להגדיל את רוחב הפס שמקבלת תחנת הבסיס המשדרת ללקוחות הקצה.



כיוון אחר של רכישה הוא של חברה לייצור אנטנות חכמות, שמאפשרות אלומה ממוקדת יותר וניצול טוב יותר של טווח התדרים. סלונימסקי חזר על הדימוי של אלווריון כגורילה בשוק התקשורת האלחוטית רחבת הפס, אבל אחד האנליסטים ביקש ממנו להסביר מדוע חברה שמחזור המכירות שלה הוא 200 מיליון דולר בשנה אינה מרוויחה כסף.



סלונימסקי הזכיר שאלווריון הרוויחה 9% על המחזור ברבעון הרביעי של 2004, ואמר שהחברה רכשה את אינטרוויב לאחר שהורידה 15 מיליון דולר ממחיר העסקה, בעקבות הערכות שאינטרוויב לא תעמוד ביעדים שהוצבו לה. לדבריו, דבר זה מעיק על החברה כיום ופוגע בתוצאותיה. גורם אחר שפגע בתוצאות היה הקניבליזציה של מוצריה הוותיקים של החברה על ידי מוצרים מבוססי Wimax שהלקוחות העדיפו להמתין להשקתם.



סלונימסקי נשאל על עתיד השותפויות האסטרטגיות של אלווריון עם חברות כמו סימנס ואלקטל, שמשווקות את מוצרי אלווריון תחת שם המותג שלהן ומספקות לחברה 15%-10% מהכנסותיה. לדבריו, סימנס ואלקטל הודיעו על פיתוח עצמאי של מוצרים בתחום ה-Mobile Wimax. "בעוד שנתיים ייתכן שדרכינו ייפרדו בתחום זה וייתכן שלא, למשל אם החברות יגיעו למסקנה שאין טעם להשקיע כסף רב במחקר ובפיתוח ומוטב להן לרכוש את אלווריון. נכון לעכשיו, אלווריון רואה את סימנס ואלקטל כמתחרות בטווח הארוך".



אנליסט אחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully