וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש קרן המטבע הבינ"ל - רודריגו ראטו: מחירי הנפט מהווים איום גדל והולך על צמיחת הכלכלה הגלובלית

רויטרס

5.9.2005 / 7:54

"אין ספק ששיעור צמיחת הכלכלה העולמית נמצא מעל לרמה של 4%, וכי מגמה זו תימשך השנה ובשנה הבאה; העולם מגלה כושר עמידה רב יותר מול עלייה מהירה למדי במחירי הנפט", אמר רודריגו ראטו



סופת ההוריקן קתרינה עלולה לגרום למשבר אנרגיה עולמי, במקרה שהנזקים שגרמה למתקני זיקוק בארה"ב יגררו גידול חד בהיקף רכישות הדלק שתבצע ארה"ב באירופה. כך אמר אתמול ראש סוכנות האנרגיה הבינ"ל (IEA), קלוד מנדיל, בראיון לעיתון הגרמני "די וולט".



"אם המשבר משפיע גם על תוצרי הנפט - אז מדובר במשבר עולמי. שאף אחד לא יחשוב שהמשבר הזה יוגבל לתחומי ארצות הברית", הזהיר מנדיל. "האמריקאים כבר קונים דלק באירופה, ואם נגרם נזק לבתי זיקוק, היקף הרכישות צפוי רק לגדול. במצב כזה המצב יתדרדר במהירות למשבר כלל עולמי", הוסיף.



מנדיל אמר עוד כי מחירי הנפט הגבוהים הם סיכון לצמיחת הכלכלה העולמית וקרא לצרכנים לאמץ התנהגות חסכנית בתחום האנרגיה ובכך לצמצם את היקף המשבר.



בתוך כך, ראש קרן המטבע הבינ"ל (IMF), רודריגו ראטו, אמר אתמול כי שיעור הצמיחה של הכלכלה העולמית צפוי להישאר השנה מעל לרמה של 4%, ואולם מחירי הנפט מהווים איום גדל והולך על צמיחת הכלכלה הגלובלית.



לדבריו, המחסור בדלק בעקבות סופת ההוריקן, מצביע על כך שארה"ב צריכה להגדיל את כושר זיקוק הנפט שלה בטווח הארוך. "אין ספק ששיעור צמיחת הכלכלה העולמית נמצא מעל לרמה של 4%, וכי מגמה זו תימשך השנה ובשנה הבאה", אמר ראטו בתדרוך שערך בתום פגישה עם שרי אוצר ונגידי בנקים מרכזיים מאסיה.



"העולם מגלה כושר עמידה רב יותר מול עלייה מהירה למדי במחירי הנפט", אמר, אולם הוסיף כי מחיר הנפט מהווה איום של ממש אשר הולך וגדל, ולא מצטמצם.



סוכנות האנרגיה הבינ"ל, המאגדת 26 מדינות מתועשות שמחזיקות במאגריהן 3 מיליארד חביות נפט - מהן 1.4 מיליארד חביות נפט במאגרי חירום ממשלתיים - הודיעה שלשום כי תשחרר לשווקים העולמיים 2 מיליון חביות נפט ודלק מדי יום, בניסיון למנוע את המחסור באנרגיה בעקבות סופת ההוריקן קתרינה. מדובר בכמות נפט שוות ערך לתפוקת הנפט של כוויית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully