וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור החדירה הסלולרית בלוקסמבורג - 120% עם קצב צמיחה שנתי ממוצע של 20%

דפנה מאור

5.9.2005 / 8:23

בקרב המדינות המפותחות נמצאות ארה"ב וקנדה בתחתית דירוג חדירת הסלולר עם שיעור של 55%, לפי נתוני OECD‏, שאינם כוללים את ישראל



לוקסמבורג היא אלופת הסלולר העולמית, לפחות בקרב המדינות המפותחות. מנתונים של ה-OECD‏ (הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי) עולה כי שיעור חדירתם של מכשירי סלולר בנסיכות הקטנה באירופה הוא 120% - נתון שפירושו שלחלק מאזרחי לוקסמבורג יש יותר ממכשיר אחד. בנוסף, קצב הצמיחה הממוצע בה בשנים 2003-2000 הוא מהגבוהים ביותר בין 24 המדינות המופיעות בטבלה שפירסם מגזין "אקונומיסט". אחד ההסברים לריבוי מכשירי הסלולר הוא שרבים מתושבי לוקסמבורג עובדים מחוץ לגבולותיה, ומחזיקים במכשיר נוסף לצורך זה.



אחרי לוקסמבורג מדורגות בשיעור החדירה שלהן, הסמוך ל-100%, מדינות סקנדינוויה והמדינות לחופי הים התיכון: שוודיה, איטליה, איסלנד, יוון, ספרד, נורווגיה, פינלנד ופורטוגל. המדינות הצפוניות - שוודיה ופינלנד הן יצרניות מובילות של טלפונים סלולריים - בזכות החברות נוקיה ואריקסון. מדינות הים התיכון ידועות בתרבות השיחה הסלולרית שלהן זה מכבר, והן רושמות קצבי צמיחה של 20%-15% בקצב הגידול השנתי. בריטניה, מדינה מרושתת ותקשורתית להפליא, מחוברת בשיעור של כ-90%, וצומחת בקצב של 11% לשנה.



בתחתית הרשימה נמצאות ארה"ב וקנדה. הראשונה עם חדירה של כ-55%, והשנייה עם חדירה של מעט יותר מ-40%. שתיהן צמחו בקצב של 14%-12% בתקופה הנמדדת. הצרפתים, למרות אירופיותם, והיפאנים, למרות חיבתם לטכנולוגיה, נמצאים גם הם בזנב העקומה, עם שיעור חדירה של כ-70%.



נתוני ה-OECD‏ דומים, אך לא זהים, לנתונים שפירסם מריל לינץ' בסוף יוני לגבי שיעור החדירה בסוף הרבעון הראשון של 2005. לפי מריל, שאינו מדרג את לוקסמבורג בדו"ח שלו, איטליה היא המובילה עם שיעור חדירה של 112.5%, ואחריה נמצאות שוודיה, פורטוגל, ישראל, יוון, צ'כיה ובריטניה.



ישראל, לפי דו"חות מריל, נהנית משיעור חדירה של 107.1%. המדינות בעלות שיעור החדירה הנמוך ביותר בדירוג של מריל לינץ' הן פקיסטאן (6.4%), ניגריה (7.5%), מצרים (12%), אינדונזיה (14%), קולומביה (26.5%) וסין (27%). האחרונה היא המדינה המאוכלסת ביותר בעולם, ולפיכך שיעור החדירה הנמוך בה הופך אותה לאחד משוקי היעד הנחשקים ביותר של חברות הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully