וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלרון מקבוצת אי.די.בי תחלק בסוף החודש דיווידנד ענק של 400 מיליון שקל

טל לוי

5.9.2005 / 9:28

יו"ר דסק"ש: "לאלרון היו ביצועים טובים בתקופה האחרונה. יש לה 130 מיליון דולר לחלק ומתוך כך חילקה 89 מיליון דולר, כלומר אפילו לא הכל. זהו מהלך נכון של עסקים"; אלרון פתחה את המסחר ב-6%



אלקטרוניקה מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר הודיעה לפני זמן קצר כי תחלק למשקיעים דיווידנד ענק בגובה 89 מיליון דולר (3 דולר למניה). הדיווידנד יחולק ב-27 בספטמבר והוא יומר לשקלים על פי שער הדולר ביום שלפני כן.



"לאלרון היו ביצועים טובים בתקופה האחרונה", אומר יו"ר דיסקונט השקעות (השולטת באלרון), עמי אראל, "יש לה 130 מיליון דולר לחלק ומתוכם חילקה 89 מיליון דולר, כלומר אפילו לא הכל. זהו מהלך נכון של עסקים".



אראל אינו משיב בבהירות לשאלה אם חלוקת הדיווידנד באה במטרה לסייע במימון רכישת סלקום בידי נוחי דנקנר (המחזיק בדיסקונט השקעות ובאלרון באמצעות אי.די.בי) ואומר שאלרון היא חברת אחזקות, שבה הכסף אינו מצטבר בתזרים שוטף אלא בנקודות שיא מבודדות. "בתקופה האחרונה היו לאלרון אקזיטים יפים, כמו למשל על פרטנר, ולאורך השנים היא חילקה דיווידנדים אחרי כל אקזיט שכזה", הוא אומר.



הדיווידנד ישולם על ידי החברה ב-27 בספטמבר 2005 לבעלי מניותיה הרשומים בספרי החברה ב-15 בספטמבר 2005 ("היום הקובע"). סכום הדיווידנד בשקלים עבור מניה ייקבע בהתאם לשער החליפין היציג של הדולר ביום 26 בספטמבר 2005. יצוין, כי שערו היציג של הדולר שנקבע אתמול על 4.488 שקלים משקף דיווידנד בגובה 400 מיליון שקל.



יום האקס בבורסה לניירות ערך בתל-אביב יהיה 16 בספטמבר 2005, ואילו יום האקס בבורסת נאסד"ק ייקבע ויפורסם על ידה.



אלרון הציגה רווחי שיא לרבעון השני של השנה - 47.2 מיליון דולר. עיקר התרומה לרווח הגיעה מהמימוש הענק של מניות פרטנר תמורת 94 מיליון דולר - מכירה זו הניבה לחברת האחזקות רווח של 36 מיליון דולר אחרי מס.



הרווח למניה של אלרון הסתכם ב-1.6 דולר למניה, בהשוואה ל-19 סנט בתקופה המקבילה, (5.5 מיליון דולר). בנוסף למימוש בפרטנר, אלרון נהנתה גם מרווח אחרי מס של כ-17.2 מיליון דולר ממכירת אחזקותיה באורן סמיקונדקטור בתמורה לכ-20.3 מיליון דולר במזומן ובתמורה למניות צורן.



אחת האחזקות היותר מקרטעות של אלרון היא גיוון אימג'ינג, שממשיכה לדשדש: החברה עברה ברבעון השני של השנה להפסד של 400 אלף דולר, לעומת רווח של 900 אלף דולר. כזכור, לפני כשנה אלרון הכניסה את היד עמוק לכיס, והשקיעה כ-16 מיליון דולר במניות גיוון.



במהלך המחצית הראשונה של 2005 השקיעה החברה כ-23 מיליון דולר בחברות חדשות וקיימות: החברה השקיעה כ-16 מיליון דולר בטלדטה, ספקית פתרונות לרשתות תקשורת המיועדות למפעילי תקשורת, וכן כ-1.7 מיליון דולר בחברת ניולנס, המפתחת עדשות תוך עיניות להשתלה בניתוחי קטרקט.



אלרון אלקטרוניקה נשלטת 48% בידי דיסקונט השקעות מקבוצת אי.די.בי. והיא נסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד דולר. מניית החברה איבדה כ-10% מתחילת השנה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully