וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסי ארד, מנכ"ל טאו תשואות: "אי.די.בי ודסק"ש נסחרות בדיסקאונט עמוק של 30%-40%"

נתן שבע

5.9.2005 / 13:58

"קשה להסביר את התעלמות השוק מכך", אומר ארד; טאו ערכה היום כנס עיתונאים בו פרשה את משנתה לקראת גיוס של 300 מיליון שקל בסוף החודש; "עד סוף השנה ננפיק את סולומון שוקי הון"



שלושה חודשים לאחר שרכש אילן בן דב את השליטה בה, ערכה היום טאו תשואות (לשעבר ירדן) מצגת לעיתונאים בו פרשה את משנתה, את התוכנית האסטרטגית שלה ואת כוונתה לגייס עד סוף החודש כ-300 מיליון שקל לצורך השקעות חדשות שתבצע.



החברה תגייס כ-200 מיליון שקל באמצעות אג"ח סטרייט וכתבי אופציות למניות מגובה בערבות בנקאית. בנוסף תגייס החברה מניות ואג"ח להמרה בהיקף של 100 מיליון שקל מרביתו מבן דב (כ-70%). את ההנפקה יובילו איפקס חיתום.



טאו מנוהלת כיום על ידי יוסי ארד, שניהל בעבר את קופת המזומנים הדשנה של סאני, לשם עבר ממגדל שוקי הון לפני כשנתיים. בכוונתם של ארד ובן דב להפוך את טאו למעין קרן השקעות סחירה הראשונה בישראל (דוגמת הקרנות הפרטיות מרקסטון ופימי שאינן סחירות). החברה תשקיע בחברות בעלות פוטנציאל צמיחה ללא רכישת השליטה בהם אך תוך מעורבות אסרטגית. בנוסף, החברה תבצע השקעות פיננסיות, מעין קרן גידור ציבורית שעיקרה איתור חברות שנסחרות בחסר ומציאת עיוותי שוק.



מאז רכש בן דב את השליטה בחברה הוא העביר את תיק הההשקעות שלה מסאני לטאו, רכש מעט פחות ממחצית מסולומון שוקי הון, שמנהלת כ-2.4 מיליארד שקל, ומתעתדת לרכוש 45% מאילנות דיסקונט שמנהלת כ-15 מיליארד שקל. טאו רואה את הפוטנציאל הקיים בה בעקבות הרפורמה בשוק ההון עם הוצאת נכסי הקופות והקרנות לברוקרים הפרטיים מהבנקים. סולומון שוקי הון אינה נסחרת אלא רק החברה האם סולמון ייעוץ, שבשליטתה מחזיק עמית ברגר שצירף אליו גם את רוני אלרואי. "עד סוף השנה ננפיק גם את סולמון שוקי הון", מעריך ארד במצגת שערך בפני העיתונאים.



בנוסף ביצעה טאו השקעה קטנה בגילאון שפעילותה העיקרית היא פעילות ארביטארז' במניות דואליות. בנוסף, לחברה נדוניה נוספת מירדן שכוללת אחזקה בשווי של 107 מיליון שקל בהכשרת הישוב והשקעה של 11 מיליון שקל מטעי הדר (לפי מחיר השוק), שלה נכסי מקרקעין בהיקף של 700 דונם, חלקו באיזור פי גלילות ובבית דגן. "נכס" מרכזי נוסף שיש לחברה הוא סך כ-140 מיליון שקל של הפסדים לצורכי מס שלו מומשו עדיין. כך הסתכמו סך ההשקעות בטאו ב-500 מיליון שקל בהנחה שעסקת אילנות תושלם.



בן דב הפריד כאמור את תיק ההשקעות שלו מסאני והעביר אותו טכנית לטאו בתמורה ל-350 מיליון שקל. לטאו לא היו מזומנים ערב הרכישה והמעבר בוצע במימון הלוואה בנקאית שלה ערב בן דב. תיק השקעות של טאו, התיק של סאני בעבר, כולל בתוכו בעיקר מניות קבוצת אי.די.בי. בשווי כולל של מעל ל-300 מיליון שקל.



ארד מאמין כי קבוצת אי.די.בי נסחרת בדיסקאונט משמעותי ולא מוסבר על אחזקותיה כשהיא מגדרת את ההשקעה הזו בשורט על מדד המעו"ף. "אני מעריך שהשוק בסוף יזהה את הפוטנציאל האדיר שקיים בחברת האחזקות. דסק"ש ואי.די.בי נסחרות בדיסקאונט עמוק של 30%-40% כשלהערכתי מגיע להן דיסקאונט של 10% עקב היותן חברות אחזקות. אולי חלק מהדיסקאונט נובע מכך שהחברות זכו פחות לחשיפה של הזרים", אומר ארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully