וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דניה סיבוס נגד המדינה: דורשת פיצוי של 42.4 מ' ש' בגין נזקים שנגרמו לה מהסירוב לאפשר להביא עובדים זרים

עינב בן יהודה

5.9.2005 / 15:30

לפני למעלה משנה קיבל בג"ץ את עתירתה של החברה וקבע כי ההיתרים שקיבלה להבאתם של 1,075 עובדים זרים בשנת 2003, אינם בטלים; החברה טוענת כי המדינה מתעלמת מהחלטה זו



חברת הבנייה הגישה היום לבית המשפט העליון תביעה נגד מדינת ישראל בה היא דורשת לפצות אותה בסכום של 42.4 מיליון שקל, בגין נזקים שנגרמו לה עקב סירוב המדינה לאפשר לה לפעול להבאת עובדים זרים, וזאת בניגוד לפסיקה של בג"ץ.



לפני למעלה משנה קיבל בג"ץ את עתירתה של החברה, שהוגשה ב-2003, וקבע כי ההיתרים שקיבלה להבאתם של 1,075 עובדים זרים בשנת 2003, אינם בטלים, למרות החלטת הממשלה על "סגירת השמיים" ומניעת כניסתם של עובדים זרים לישראל.



מדיניות השמיים הסגורים נועדה לצמצם את מספר העובדים הזרים בישראל ולעודד את העסקתם של עובדים מקומיים. במסגרת מדיניות זו ניתנה אפשרות, בנסיבות מסוימות, להביא עובדים זרים. החברה טענה כי עשתה מאמצים משמעותים לגייס עובדים זרים השוהים בישראל, אך לא הצליחה לאתר את העובדים הדרושים, ולכן ביקשה לאפשר לה להביא עובדים מחו"ל כדי לממש ההיתרים שכבר ניתנו לה, המהווים לדעתה הבטחה מנהלית מחייבת.



בג"ץ קיבל, כאמור, את עתירת החברה, וקבע כי ההיתרים ניתנו לדניה סיבוס לאחר קבלת ההחלטה על מדיניות "שמיים סגורים", החלטה שבאה לידי ביטוי בנוהל המאפשר, כאשר הדבר נדרש, הבאת עובדים זרים מחו"ל. בנוגע לשאלה האם דניה סיבוס עשתה מאמץ ראוי והיתה יכולה לגייס העובדים הדרושים מבין העובדים השוהים בארץ, קבע בג"ץ כי זו נותרה במחלוקת. בהחלטה נאמר כי החברה תצטרך להוכיח טענה זו בפני משרד הפנים. אם תוכיח כי אינה מצליחה לגייס את העובדים הדרושים לה מבין העובדים השוהים בארץ, יהיה על הרשויות לאפשר לה לגייס עובדים בחו"ל.



בתביעה שהוגשה היום, על ידי עוה"ד אלי זהר, רועי בלכר ועמית קריספין ממשרד מ. זליגמן ושות', נטען כי למרות החלטת בג"ץ התעלמה המדינה מפסק הדין, וסירבה לפעול על פיו, תוך שהיא רומסת את קביעותיו הברורות של בית המשפט הגבוה לצדק.

הנזק שגרמה המדינה לחברה הוערך על ידי מנחם פרלמן, ממשרד פרופ' יצחק סוארי ושות', בסך של כ-42.4 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully