וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנק דיסקונט תובע מגד זאבי 155 מיליון שקל

ענת רואה

5.9.2005 / 18:55

התביעה הוגשה היום בסדר דין מקוצר בגין ערבויות שהעניק זאבי לחובותיה של חברת Inpecos שבשליטתו



בנק דיסקונט תובע מאיש העסקים גד זאבי לשלם לו 155.6 מיליון שקל. זאת, בגין ערבויות שהעניק זאבי לחובותיה של חברת Inpecos שבשליטתו. הבנק הגיש היום את התביעה נגד זאבי לבית המשפט המחוזי בתל אביב, בסדר דין מקוצר, באמצעות עוה"ד גבי מויאל ועירית מנוחין.



לפי הנטען בתביעה, עיקר פעילות החברה הרשומה בשווייץ היה בתיווך בעסקות נפט. החברה נהגה לרכוש נפט גולמי או מזוקק על פי הזמנות שקיבלה מלקוחות, ועיקר תפקידה בעסקה היה במתן מימון לזמן קצר ללקוח הרוכש את הנפט.



בתביעה טוען הבנק כי לפי מצגים שהצגיה החברה לבנק, הלקוחה הגדולה ביותר שלה היתה קבוצת CPC, אשכול חברות קשורות בבעלותו ובשליטתו של זאבי, אשר עסקו ביבוא ושיווק של דלק ומוצרי דלק בפורטו ריקו. במסגרת עסקיה נהגה החברה לרכוש נפט מספקים שונים עבור קבוצת CPC, תוך שהיא מנצלת את האשראי שקיבלה מהבנק לצורך מימון העסקות. קבוצת CPC נקלעה לחובות כספיים אדירים, בגינן הגישה בקשה להגנה מפני נושים לבית המשפט לפשיטות רגל בדלוואר.



הבנק טוען כי בינואר 2002 הודיעה לו חברת Inpecos כי בשל הקשיים אליהם נקלעה קבוצת CPC, היא לא תוכל לעמוד בפירעון הלוואותיה לבנק, וביקשה להקפיא את תשלום ההלוואות ל-6 חודשים. בפועל נטען כי החברה לא עמדה בהתחייבויותיה ולא הפקידה את הסכומים לכיסוי יתרת החובה. על פי הנאמר, זאבי ערב לכל חובותיה של החברה אך חרף התחייבויותיו המפורשות הוא טרם פרע את חובו לבנק.



טרם הוגשה בקשת רשות להתגונן.



א 2186/05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully