וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טבע תבצע הפרשה של 1.3 מיליארד דולר עם השלמת המיזוג עם אייווקס

יורם גביזון

5.9.2005 / 17:08

כך עולה מהתשקיף שפירסמה החברה לקראת אסיפת בעלי המניות; טבע העריכה את שווי התרופות שאיווקס מפתחת ולא קיבלו אישור שיווק ב-1.3 מיליארד דולר



חברת טבע תבצע הפרשה של 1.3 מיליארד דולר ברבעון שבו יושלם המיזוג בינה לבין חברת איווקס - כך עולה מהתשקיף שפירסמה החברה לקראת אסיפת בעלי המניות, שתכונס לצורך אישור המיזוג.



על פי חוקי החשבונאות, החברה הרוכשת אמורה לייחס את הפער בין המחיר לפיו נרכשת איווקס, לבין הונה העצמי (ההפרש המקורי) - למרכיביו, כמו הרכוש הקבוע, סל התרופות המשווק, מוצרים במחקר ופיתוח - ואת היתרה למוניטין.

כחלק מתהליך הרכישה, אמורה טבע להעריך את ערך תזרימי המזומנים שאמורים לנבוע מתרופות הנמצאות בפיתוח, אך לא קיבלו אישור מרשות המזון והתרופות האמריקאית או האירופית. טבע העריכה את שווי התרופות שאיווקס מפתחת ולא קיבלו אישור שיווק ב-1.3 מיליארד דולר.



מהתשקיף עולה עוד, כי טבע העריכה, בסיוע ליהמן ברד'רס - שהוא בנק ההשקעות שלה - שאיווקס תרוויח סכום של 1.42 דולר למניה, כלומר 400 מיליון דולר במחזור של 2.7 מיליארד דולר. כך שאיווקס נרכשת במחיר שמשקף מכפיל רווח של 18.2, בהתייחס לרווח הצפוי ב-2006 ומכפיל רווח של 32 על בסיס הרווח הצפוי ב-2005.



הערכות אלו מבוססות, ככל הנראה, על צנרת המוצרים בפיתוח של חברת איווקס ל-2006, שכוללת תרופות רבות מכר כמו הזולופט לטיפול בדיכאון ובחרדה, עם מכירות שנתיות של 3 מיליארד דולר; הזוקור, לטיפול בהפחתת רמת הכולסטרול, עם מכירות שנתיות של 4.7 מיליארד דולר; וזייפרקסה, לטיפול בסכיזופרניה, שמכירותיה השנתיות עומדות על 2.9 מיליארד דולר.



טבע שילמה לליהמן ברד'רס מיליון דולר בתמורה להערכת הוגנות העסקה ותשלם סכום נוסף המוערך ב-15 מיליון דולר עבור חלקה בעסקה. איווקס מצדה, שילמה ל-UBS, שהיה בנקאי ההשקעות שלה, סכום של 20 מיליון דולר, שחלקו שולם עם מסירת חוות הדעת של הבנק בנוגע להוגנות העסקה. זאת, לאחר שהחברה שילמה לבנק סכום של 11.5 מיליון דולר עבור שרותי בנקאות ההשקעות שלו בשנים 2004 ו-2005.



דו"חות הפרופורמה של טבע, שנערכו בהנחה שהמיזוג עם איווקס כבר נעשה, מגלים שהחברה הממוזגת היתה רושמת רווח של 489 מיליון דולר במחזור של 3.6 מיליארד דולר במחצית הראשונה של 2005. זאת, לעומת טבע שהרויחה בטרם נרכשה איווקס, 500 מיליון דולר במחזור של 2.5 מיליארד דולר, במחצית הראשונה של 2005.

ההסבר לכך, הוא ההפרשות שתצטרך החברה הממוזגת לבצע בגין שווי נכסיה של איווקס. למשל, ערך התרופות שאיווקס משווקת, יופחת לאורך 17 שנים. טבע מעריכה שההפרשות בגין נכסיה הלא מוחשיים של איווקס, תעלה מ-26.4 מיליון דולר ב-2006, לרמה של 100 מיליון דולר בשנה, אחרי שתירכש על ידי טבע. זאת, בהנחה שעודף העלות של העסקה שלא יוחס לנכסיה של החברה (מוניטין), לא ייפגם ולא יצריך הפרשה נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully