וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי.סי.איי מנסה להציל את קופת המזומנים המידלדלת: תמכור את חטיבת התפעול שלה ב-15-20 מיליון דולר

גתית פנקס

22.6.2001 / 8:00

כך נודע ל-TheMarker.com; אי.סי.איי שואפת להעביר את כל פעילויות הייצור שלה לקבלני משנה; הרוכשת תהיה אחת משלוש החברות פלקסטרוניקס, SCI וסולקטרון

כבר תקופה ארוכה מדברת חברת אי.סי.איי טלקום על הרצון למכור פעילויות שאינן קשורות לעסקי הליבה שלה. לאחר שנסיונות המכירה של חטיבת המערכות העסקיות שלה לא הניבו עד כה תוצאות קונקרטיות, נודע ל-TheMarker.com כי אי.סי.איי הצליחה למצוא רוכש לחטיבת התפעול שלה. לפי הערכות, השווי עליו סיכמו שתי החברות נמוך מ-20 מיליון דולר - פחות מהשווי הכלכלי של החטיבה.

בתקופה האחרונה ניהלה אי.סי.איי משא ומתן עם שלוש חברות - פלקסטרוניקס, SCI וסולקטרון - לצורך מכירת החטיבה, שבשלב זה מספקת שירותי ייצור בצורת קבלנות משנה לחלק מ-5 החטיבות המרכזיות באי.סי.איי. ההערכות הן שאי.סי.איי מתכננת לצאת בצורה סופית מהייצור העצמאי ומבקשת להעביר אותו לקבלני משנה. על כן, אין לה עוד צורך בחטיבת התפעול.

באי.סי.איי סירבו להגיב ואמרו כי "כשיהיה לנו מה לומר בנושא, נודיע בצורה מסודרת לבורסה". עם זאת, מקורב לאי.סי.איי אישר לנו היום כי החברה מנהלת מו"מ עם שלוש חברות שאת שמותיהן סירב לומר. הוא הוסיף כי אחת משלוש המועמדות נמצאת בשלב מתקדם יותר, "אולם שום דבר לא נסגר".

ככל הידוע, החברה סגרה בימים אלה את הרכישה עם אחת משלוש החברות שהוזכרו לעיל, שהציעה הצעה אטרקטיווית יותר, ואולם טרם נחתם הסכם סופי ביניהן. לפלקסטרוניקס ול-SCI נוכחות חזקה בישראל בדמות מפעלי ייצור בשיטת האאוטסורסינג. לשלוש החברות, אגב, קשר לאי.סי.איי.

לסולקטרון 2.2 מיליארד דולר בקופה

סולקטרון (סימול SLR) נחשבת ליצרנית רכיבי האלקטרוניקה לפי הזמנה הגדולה בעולם, והיא נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 11.5 מיליארד דולר. התקופה האחרונה היא לא חיובית במיוחד עבור החברה - כמו גם עבור שתי החברות האחרות - והיא פירסמה לפני מספר ימים את תוצאותיה הכספיות לרבעון, והזהירה כי היא חווה חולשה בביקושים.

סולקטרון מייצרת בעיקר מכונות לתעשיית האלקטרוניקה, ולמרות שווי השוק הגבוה שלה, היא מייצרת הפסדים שהסתכמו ברבעון הראשון של השנה בכ-186 מיליון דולר. לחברה כיום 2.2 מיליארד דולר בקופת המזומנים.

סולקטרון ייצרה בעבר בעיה עבור אי.סי.איי, ובעיקר לחטיבת אינווייב - חטיבת התקשורת האלחוטית רחבת הפס שלה. למעשה, ברבעון השלישי של 2000 הסבירה אי.סי.איי כי החולשה במכירות אינווייב היא לא תוצאה של חוסר בביקושים - שכן אז לא היו בעיות מסוג זה - אלא מקורה דווקא בבעיית ייצור.

דורון ענבר, מנכ"ל אי.סי.איי, הסביר לנו בזמנו שהייצור של מוצרי אינווייב הוצא החוצה במסגרת האאוטסורסינג לחברת סולקטרון, וזאת סבלה מבעיה של מחסור ברכיבים שמנעה מאי.סי.איי לספק את כל הביקושים.

חלק מהייצור של אי.סי.איי מתבצע ע"י SCI

לשתי החברות האחרות עימן ניהלה אי.סי.איי משא ומתן - פלקסטרוניקס ו-SCI - יש נוכחות חזקה בישראל. למעשה, SCI אף ביצעה שתי רכישות בישראל במהלך השנים האחרונות: של מפעל הייצור של חברת טלרד ושל מפעל הייצור של אי.סי.איי, שאז היה שייך לתדיראן תקשורת.

SCI העולמית נסחרת בבורסת ניו יורק לפי שווי שוק של 3.1 מיליארד דולר, וחלק לא מבוטל מפעילות הייצור של אי.סי.איי מתבצע באמצעות SCI ישראל, שיש לה בארץ כ-670 עובדים. גם כיום, טלרד ואי.סי.איי הן הלקוחות המרכזיות של החברה.

גם הכניסה של פלקסטרוניקס (סימול FLEX) לשוק הישראלי התבצעה באמצעות רכישות בארץ - של חברה בת של ניסקו, יוניסקור. החברה נסחרת היום בבורסת הנאסד"ק לפי שווי של 10.2 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully