וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורדת המע"מ: למי בכלל איכפת מחצי אחוז?

נופר סיני

6.9.2005 / 7:48

בסוף השבוע שעבר ירד המע"מ מ-17% ל-16.5%; אך אם לשפוט לפי הורדות מחירים שביצעו רשתות וחברות בתחומים השונים - עבור הצרכן הקטן מדובר בהטבה זעירה עד בלתי מורגשת; חלק מהחברות והעסקים לא הורידו את המחירים ולכן למעשה העלו אותם בחצי אחוז





בדקנו את התחומים השונים במשק מי הוריד מחירים בהתאם להורדת המע"מ ומי לא. בתחום התקשורת מצאנו כי פלאפון הורידה את כל המחירים הקיימים. לקוח חדש לא ייהנה ואילו לקוח קיים יהנה מההורדה. באורנג' התאימו את המחירים כך שיישאר אותו המחיר - הם העלו את מחירי ה-sms והורידו את המע"מ - כך שבגדול המחיר נשאר אותו הדבר.



בסלקום, למרבית הלקוחות הקיימים המחירים ירדו בחצי אחוז ולחלק מהלקוחות הקיימים בוצע עדכון תעריפים, כך שההורדה לא רלוונטית. מחירי המכשירים נותרו ללא שינוי ומרבית השירותים האחרים הוזלו. מי שהורידו מחירים היו בזק ובזק בינלאומי.



ברשתות המזון שופרסל והרבוע הכחול הורידו מחירים רק במוצרים הנמצאים בפיקוח. חנויות כמו הום סנטר וקרביץ הורידו מחירים רק במוצרים היקרים. לעומת זאת, סופר פארם, איקאה, קסטרו והוניגמן הורידו מחירים.



בתחום מוצרים החשמל, חנויות שנבדקו כמו ניופאן, ג'נרל אלקטריק, לנקו ואלקטרה הורידו מחירים.



סוכנויות הרכב מסרו כי הורידו מחירים. חברות כרטיסי האשראי לאומי קארד וישראכרט עדכנו את העמלות ואילו ויזה כאל עידכנה עמלה אחת בלבד.



בתחום הנדל"ן לא יתרחשו ירידות מחירים. נשיא התאחדות הקבלנים אהרון כהן מסר כי השפעת הורדת שיעור המע"מ על מחירי הדירות תתבטא אך ורק בעסקות עתידיות ולא עבור דירות שבנייתן הושלמה או שנמצאות כיום בשלבי בנייה שונים. יחד עם זאת, ידוע כי מחירי הנדל"ן עומדים לעלות בעקבות עלייה בתשומות הבנייה, לכן ככל הנראה ירידת המחירים בחצי אחוז לא תורגש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully