וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפקח החדש על הביטוח, ידין ענתבי: "ביטוחי פרט יקרים במאות אחוזים מביטוח קולקטיווי"

רוני לינדר-גנץ

6.9.2005 / 8:55

ענתבי, שנכנס לפני ימים ספורים לתפקידו, אמר כי עלות הביטוח הפרטי - הגבוהה בעד 300% מהביטוח הקבוצתי - אינה תואמת את איכותו ואת הכיסוי הביטוחי שהוא מספק



"התמורה למבוטח בביטוח בריאות קולקטיווי גדולה מהתמורה בביטוח פרט, הן מבחינת גובה הפרמיות שהוא נדרש לשלם הן מבחינת הכיסוי הביטוחי שהוא מקבל" - כך אמר אתמול המפקח על הביטוח באוצר, רו"ח ידין ענתבי, בהופעתו הפומבית הראשונה מאז נכנס לתפקידו בתחילת ספטמבר, בכנס "ביטוח בריאות וסיעוד - הדור הבא" של "הארץ כנסים" ו"עדיף חדשות ומידע".



לדברי ענתבי, הביטוחים הקולקטיוויים, כולל תוכניות הסיעוד הקבוצתיות, נעשים דומיננטיים יותר ויותר בשוק הביטוח הישראלי ושיעור הצמיחה שלהם גבוה מזה של ביטוחי הפרט. "יותר מעבידים, ועדים ולשכות מקצועיות מעורבים בתחום ויוזמים ביטוח קולקטיווי", אמר ענתבי.



לדבריו, פוליסות הפרט יקרות בשיעורים של 300%-233% מהפוליסות הקולקטיוויות - בכל קבוצות הגיל - כשהפער במחיר אינו תואם את איכות הביטוח ומידת הכיסוי הביטוחי; במלים אחרות: בביטוחי הפרט משלמים יותר עבור תמורה זהה ואף נמוכה יותר מזו שמתקבלת בביטוחים הקולקטיוויים.



ביטוח פרטי הוא פוליסה הנרכשת על ידי אדם בודד, בעוד ביטוח קולקטיווי - המכונה גם ביטוח קבוצתי - נמכר לקבוצות עובדים (כמו עובדי מדינה ועובדי חברת החשמל).



ענתבי אמר כי הפוליסות הקולקטיוויות הנמכרות כיום איכותיות בהרבה מבעבר; בפוליסות אלה לא הובטחה למבוטחים המשכיות במקרה של אי חידוש הפוליסה על ידי הגוף שרכש אותה, והם היו עלולים למצוא עצמם ללא ביטוח בתום תקופת ההסכם. לדברי ענתבי, בעקבות הנחיות הפיקוח על הביטוח מהשנה שעברה, הנוגעות לפוליסות ביטוח סיעודי - ולפיהן כל מבוטח בביטוח סיעודי קולקטיווי יהיה רשאי לעבור לביטוח פרט במקרה של סיום תקופת הביטוח הקולקטיווי - שופר משמעותית מצבם של המבוטחים וכיום רוב הפוליסות מציעות המשכיות. ההנחיה צפויה גם לשפר את מצבם של המבוטחים בביטוחים לא סיעודיים.



ענתבי הציג בכנס נתונים השוואתיים על שיעור הנזקים בתוכניות ביטוח הפרט ותוכניות הביטוח הקולקטיווי. שיעור הנזקים הוא האחוז מדמי הביטוח של המבוטחים (הפרמיות) המושקע בתביעות; ככל שיחס זה נמוך, הרווח לחברת הביטוח גדול יותר, וככל שהוא גבוה התמורה למבוטח גדולה יותר. מהנתונים עולה כי בביטוחי הפרט שיעור הנזקים הוא 26% בלבד, בעוד בביטוח הקולקטיווי שיעור הנזקים הוא 76%. "מי שיש לו אפשרות בחירה בין ביטוח פרט לביטוח קולקטיווי - ספק אם כדאי לו לרכוש פוליסת ביטוח פרטית", אמר ענתבי בהתייחסו לנתונים.



ענתבי התייחס גם לפוליסות התרופות שאינן כלולות בסל הבריאות ואמר כי משרד האוצר בוחן הסדרה בתחום ביטוחי התרופות וקביעת הגדרות אחידות בפוליסות. הגדרות אלה יתנו, לדבריו, "מענה צרכני ויכולת השוואה בין הפוליסות - כי נכון להיום, אף מבוטח אינו מסוגל באמת להשוות בין הפוליסות בתחום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully