וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוקמה רשת שתתמחה במכירה מרוכזת של שטחי פרסום באתרים קטנים - נטינג

גלית ימיני

6.9.2005 / 9:43

מנכ"ל נטינג אלון זכאי צופה הכנסות של 5 מיליון דולר בתוך שנתיים; רשתות דומות שהוקמו בעבר - כשלו



העלייה הקבועה בשיעור הפרסום באינטרנט בישראל מעוררת את התיאבון של יזמים חדשים לקחת נתחים מהעוגה הזו, ולא להשאיר אותה אך ורק לפורטלים הגדולים השואבים כיום את מרבית תקציבי הפרסום באינטרנט. יוזמה חדשה עולה כעת לאוויר - רשת פרסום מקוון בשם נטינג (Netting) - שתאגד עשרות אתרים קטנים דרכה, ותמכור את שטחי הפרסום שלהם במרוכז למשרדי הפרסום האינטראקטיוויים. כך תאפשר הרשת פרסום מפולח וממוקד במגוון רחב של אתרים. אלון זכאי, מנכ"ל ויזם נטינג, צופה כי בתוך שנתיים תשיג הרשת הכנסות של 5 מיליון שקל ממכירת מדיה פרסומית.



בארה"ב ובאירופה המודל הזה עובד טוב יותר - אתרי תוכן קטנים שאין להם אנשי שיווק המתמחים במכירת שטחי הפרסום של האתר, מצטרפים לרשת כזו, שדואגת למכור את שטחי הפרסום שלהם למי שמעוניין בפרסום ממוקד המתאים לקהל היעד של אותו אתר. בישראל צצו לא מעט יוזמות מסוג זה בעבר, אך הן נכשלו.



משרדי הפרסום האינטראקטיוויים, אגב, לא ממש אוהבים לעבוד מול מישהו שמרכז מספר אתרים יחדיו, אלא לעבוד מול כל אתר בנפרד. הסיבה - רשת מתווכת כזו בינם לבין האתר עלולה לנגוס בעמלות שהם מקבלים מהמפרסם.



נטינג מאגדת אתרי אינטרנט בסדרי גודל שונים, "אשר מתמקדים בתוכן, אין להם יכולת להשקיע בשיווק ובפרסום ואין להם אנשי מכירות לשטחי הפרסום שלהם", אומר זכאי.



עד כה החתימה הרשת (www.netting.co.il) כ-20 אתרים, בהם אתר עולם הבידור Eonline, אתר הג'יפים JeepTrip, פורטל השיווק Allmarketing, פורטל החיות Petking, ספריית מט"ח, אתר לקהילת רוכבי האופנוע Riders, פורטל הבריאות Starmed, פורטל דפי בריאות Healthpages, פורטל משפוחה ואתר התרגומים Nazgol.



נטינג מחולקת לאשכולות בתחומים שונים כמו: ספורט ואקסטרים, תרבות ופנאי, נוער, רפואה ועסקים. כל מפרסם יוכל לבחור את האשכול בו הוא רוצה למקד את הפרסום, ואף אתרים מסוימים בהם הוא מעוניין. הטכנולוגיה העומדת בבסיס המיזם החדש שייכת לסטארט-אפ הישראלי צ'קמייט (Checkm8), שגייס לאחרונה 1.5 מיליון דולר.



זכאי הוא יזם היי-טק ואינטרנט, לשעבר מיזמי חברת התוכנה Waves. הוא מסביר מדוע החליט להקים את נטינג עכשיו: "שוק הפרסום באינטרנט בישראל יגיע בסוף 2005 ל-50-40 מיליון דולר, שזה גידול של כ-50% לעומת שנה קודמת. אפילו בשנות התפוצצות הבועה גדלו תקציבי הפרסום באינטרנט באחוזים כאלה מדי שנה. הבעיה היא שרוב תקציבי הפרסום האלה הולכים לפורטלים הגדולים בלבד, פחות מעשרה אתרים, ויש עדיין אלפי אתרים שיש להם קהל יעד גדול ומאוד ממוקד, ואין בהם כמעט פרסום".



המודל העסקי של נטינג הוא שכל שקל שנכנס מפרסום לרשת יתחלק חצי-חצי בין הרשת לבין האתר או האתרים שבהם תתפרסם הפרסומת.



זכאי מודע לכך שנסיונות קודמים בתחום נכשלו: "חקרנו את נסיונות העבר וניסינו ללמוד מהם. חשוב לנו להדגיש שאנחנו רואים במשרדי הפרסום האינטראקטיוויים שותף לכל דבר ועניין ורוצים לפתח את הקשר איתם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully