וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה נגד עו"ד יוסי כהן: "העדיף נושים" כי גבה שכר טרחה מחברה סמוך לקריסתה

ענת רואה

6.9.2005 / 9:49

לטענת המנהל המיוחד, מועד התשלום מגלה העדפת נושים ברורה וגזל קופת הפירוק, באופן שכהן שם עצמו ראשון בתור וקודם לנושי החברה, מבלי שניתן לכך אישור בית המשפט



המנהל המיוחד של חברת רוטו יבנה, רו"ח צבי איציק, מבקש להורות לעו"ד יוסי כהן שייצג את החברה בסמוך להקפאת ההליכים נגדה, להשיב לקופת הפירוק 30 אלף דולר שכר טרחה שגבה; זאת, בנימוק שגבייתם מהווה העדפת נושים אסורה.



לטענת המנהל המיוחד, העובדה כי כהן גבה את שכר טרחתו במועד כה סמוך לקריסת החברה - כאשר ברור שהיתה חדלת פירעון - מעידה על כך שבוצעו העדפת נושים וגזל של הנושים האחרים, ולכן עליו להשיב את הכסף. הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי בבאר שבע באמצעות עוה"ד יוסף גיא מוסרי ומורן רוזן-טל.



מהבקשה עולה כי רוטו יבנה שהפעילה בית דפוס בעיר יבנה נקלעה לחובות בהיקף 17 מיליון שקל. לפני כשלוש שנים הוגשה בקשה לפירוקה; כאשר היתה החברה על סף קריסה, טוען המנהל המיוחד, עו"ד כהן שימש כבא כוחה וייצג אותה במגעים ובחתימה על הסכם עקרונות מול משקיעה שהתעניינה ברכישתה, חברת הדפוס החדש. הסכם העקרונות נחתם באמצעות בעל השליטה ומנהל רוטו יבנה, מקסים בן עזרא, ובו נקבע כי הרוכשת תשלם 9 מיליון שקל תמורת רכישת מלוא הפעילות והציוד של בית הדפוס.



לפי הנטען, בגין מילוי תפקידו של כהן התחייבו החברה ובן עזרא לשלם לו 30 אלף דולר - על חשבון התמורה שעל הדפוס החדש לשלם לרוטו יבנה במסגרת הסכם העקרונות. זאת, נטען, בשעה שברור היה, בנסיבות המצב אליו נקלעה רוטו יבנה, כי הליך פירוקה הוא אפשרות סבירה ואף עומדת בפתח.



לכן, לטענת המנהל המיוחד, מועד התשלום מגלה העדפת נושים ברורה וגזל קופת הפירוק, באופן שכהן שם עצמו ראשון בתור וקודם לנושי החברה, מבלי שניתן לכך אישור בית המשפט.



לדברי המנהל המיוחד, הוא פנה לכהן בדרישה שיחזיר את הסכום אך כהן לא מצא לנכון לעשות כן עד למועד זה. עו"ד כהן עדיין לא העביר את תגובתו (בשא 5555/05).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully