וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עניים זה אנחנו

TheMarker

6.9.2005 / 9:37

כ-80 מבכירי המגזר העסקי נזעקו לדיון בביתו של ינקי מרגלית, על אמצעים שיחייבו את הממשלה להעלות את סוגיית העוני לראש סדר העדיפויות ■ יחצ"ן העל רן רהב לא יכול עוד לייצג במקביל את חיים סבן ונוחי דנקנר - ולכן פורש מניהול ענייניו של הראשון ■ עופר גלז



מאת עינב בן-יהודה, עמית בן-ארויה, שלומי גולובינסקי, זוהר בלומנקרנץ, ענת רואה וכתבי TheMarker



כ-80 מבכירי המגזר העסקי התכנסו ביום ראשון בביתו של ינקי מרגלית, יו"ר ומנכ"ל אלדין וחבר הנהלת ארגון לתת, לדיון חירום בדרכי הפעולה להפעלת לחץ ציבורי- אזרחי על הממשלה במטרה לגבש פתרונות לבעיית העוני תוך חמש שנים. בין המשתתפים - חמי פרס, יו"ר קרן הון סיכון פיטנגו, עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר, צביקה זיו, מנכ"ל בנק הפועלים, דיוויד אסיא, יו"ר מג'יק, עו"ד שמואל זיסמן, דורי מנור מנכ"ל לובינסקי, יגאל שרייבר יו"ר צ'מפיון מוטורס, דב מורן, מנכ"ל אם סיסטמס, פרופ' מישל רוול, פרופ' יוסי קטן, ד"ר יגאל בן-שלום, מנכ"ל הביטוח הלאומי, ואיתן רוב, מנהל רשות המיסים. ארגון לתת שיזם את המפגש, החליט לפעול באמצעים שיחייבו את הממשלה להעלות את סוגיית העוני לראש סדר העדיפויות הלאומי ולהקים גוף למאבק בעוני.



מוטורולה בעקבות היאכטה הטורקית



מוטורולה העולמית מנסה להניח את ידה על יאכטה העוגנת בנמל אילת. היאכטה היתה שייכת למשפחת אוזן הטורקית, שהקימה בין השאר חברת סלולר בטורקיה. החברה קרסה ועברה לשליטת הממשלה. מוטורולה טוענת כי החברה חייבת לה 2.5 מיליארד דולר, וכי עיקול היאכטה הוא חלק מהליכי הגבייה של החוב.שופט בית המשפט המחוזי בירושלים יצחק ענבר נענה לבקשת עו"ד דורי קלגסבלד, המייצג את מוטורולה, והוציא בשבוע שעבר צו עיקול זמני שנמסר לקברניט הספינה. החברה הטורקית מנסה להניע הליך בשווייץ לביטול פסק הבוררות.



רהב נפרד מסבן



איש העסקים חיים סבן נפרד סופית מנציגו בישראל, יחצ"ן-העל רן רהב. רהב ייצג את סבן במשך כמה שנים אך לפני כשנה נקלע לסבך אינטרסים. רהב מייצג את חברת אי.די.בי בראשות נוחי דנקנר, שנכנסה לתחרות מול סבן על רכישת השליטה בבזק. אם לא די בכך, החליט סבן להצטרף כשותף לזכיינית ערוץ 2 קשת, שהתחרתה על הזיכיון מול "כאן", שמחצית ממניותיה הוחזקו על ידי לקוחשל רהב, תיא בראשות עמי גניניגר.



רהב חילץ עצמו באלגנטיות מסבך האינטרסים כשהכריז שאינו מייצג עוד את סבן בכל הקשור לעסקי התקשורת. סיום המכרז על חברת בזק לא פתר לרהב בעיות מפני שסבן זכה בשליטה בבזק ונהפך למתחרה ישיר של דנקנר, שלא ביזבז זמן והשתלט על חברת סלקום. עכשיו מפנה רהב את הפונים בעניין סבן, בכל הקשר שהוא, למשרד גיתם שבבעלות משה תאומים ומודי כידון.



רהב, פרידה סופית וכוללת מסבן? "אפשר להגיד שכן".



גלזר יצא לסיבוב



עופר גלזר, בעלה של שרי אריסון, מימש את החזקתו במניות בנק הפועלים. מדיווח שהוציא הבנק לבורסה עולה, כי גלזר מכר כ-300 אלף מניות של הבנק במחיר של 17 שקל למניה. בסך הכל קיבל גלזר תמורת המניות 5.1 מיליון שקל. עופר גלזר רכש את מניותיו בבנק הפועלים במחיר של כ-15 שקל למניה, לפני כחודשייםוחצי. המימוש הנוכחי של גלזר מקנה לו רווח של קצת יותר מחצי מיליון שקל לפני מס.גלזר רכש את המניות של בנק הפועלים במסגרת קרן השקעות פרטית שייסד ושהוא עומד בראשה, שאמורה לבצע השקעות בהיקפים של מאות מיליוני שקלים בחברות שונות.



נתניהו ואולמרט בלשכה



שר האוצר לשעבר בנימין נתניהו וממלא מקומו אהוד אולמרט ייפגשו באסיפה הכללית ה-45 של איגוד לשכות המסחר. האסיפה תתקיים ב-20 בספטמבר, במלון דן פנורמה בתל אביב, בהשתתפותם של כ-500 מבכירי המשק, בהם נגיד בנק ישראל סטנלי פישר ואנשי עסקים מהארץ ומחו"ל. נשיא איגוד לשכות המסחר אוריאל לין אמר אתמול: "האסיפה תוקדש השנה לצמיחה ותעסוקה. במסגרת האסיפה יתקיימו בחירות ל-11 מושבים בנשיאות הלשכה. על המושבים מתמודדים 15 אישי משק כלכלה וכספים: מירה אלטמן, גדעון ביקל, גיורא בשור, יהודה גיל, אתי וידבסקי, אריה זייף, עמיעד ליפשיץ, סולי סקאל, צבי עמית, שמואל פרנקל, גדעון רגב, נחמה רונן, רם שביט, אורן שחור וראובן שליסל.



גרוס רוצה עוד מגרש



"מלך החניונים" ראובן גרוס הגיש אתמול לביהמ"ש המחוזי בתל אביב תביעה נגד שכן של בתו המתגוררת בכפר שמריהו, בטענה שהוא לא עומד בהתחייבותו למכור לו את המגרש שבבעלותו. לטענת גרוס, מדובר בחלקת קרקע שפוצלה לשני מגרשים כשבמחצית אחת השייכת לו מתגוררת בתו בבית מגורים ישן ואילו המחצית השנייה שייכת לנתבעים שמשון וחנה דוברצינסקי. כדי להגיע למגרשה של גרוס צריך לחצות את המגרש של דוברצינסקי. משרד דן כהן, שפיגלמן, ברק, זמיר ושות' טוען בשמו של גרוס כי בני הזוג התחייבו למכור לו את המגרש תמורת 375 אלף דולר.גרוס טוען כי הוא שילם כבר 60 אלף דולר אבל דוברצינסקי לא פועל לרשום הערת אזהרה לטובתו ולא מעביר לו את המגרש. התביעה הוגשה גם נגד שתי בנותיו של דוברצינסקי ובני זוגן, שלטענת גרוס לוחצים עליו כדי שיימנע ממימוש ההסכם.



עוברים 

ענת גבריאל מונתה למנהלת מכירות ארצית בחטיבה המוסדית של יוניליוור ישראל. בשנתיים האחרונות כיהנה כמנהלת השיווק של החטיבה המוסדית.



גל ברמן מונה למנהל תמיכת לקוחות לתחום ה-iSeries בחברת



וואן מערכות.



אמיל קרעין מונה למשנה למנכ"ל צ'מפיון מוטורס. קרעין ימלא את התפקיד במקביל לתפקידו כמנכ"ל סקודה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully