וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כדי לבלום את נפילת המטבע - הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה הריבית בפעם השלישית בתוך חודש

דפנה מאור

6.9.2005 / 12:03

הריבית הועלתה ביום שלישי ב-0.5% ל-10%, לאחר שהבנק המרכזי העלה את תחזית האינפלציה ל-9%



הבנק המרכזי של אינדונזיה העלה את הריבית בפעם השלישית בתוך ארבעה שבועות, במאמץ נוסף לבלום את נפילת המטבע המקומי, הרופיה. חששות כי כלכלת אינדונזיה תיקלע לקשיים בשל התייקרות הנפט, הובילו לבריחת משקיעים מהמטבע המקומי ומהבורסה של ג'קארטה, והבנק העלה את הריבית ב-0.5% היום ל-10%, לאחר שתי העלאות קודמות בחודש החולף.



הרופיה האינדונזית נפלה ביותר מ-1% היום, לשער של 10,312 רופיה לדולר, לאחר שנפלה בשישור דומה גם ביום שני. האינפלציה באינדונזיה צפויה להגיע ל-9% השנה, לפי תחזית הבנק המרכזי. זאת, לעומת תחזיות קודמות של 6% - 8%. מדד בורסת ג'קארטה סיים את המסחר בעלייה של 1.1%, לאחר שב-29 באוגוסט צנח ב-5.2%, כשיום לאחר מכן הועלתה הריבית ב-0.75%.



הערכות נוספות הן כי התייקרותו החדה של הנפט תפגע קשה בכלכלת מדינת האיים האסייתית, לאחר שמחירו עלה על 70 דולר לחבית. כלכלת אינדונזיה תלויה רבות ביבוא הנפט, והתייקרותו עוררה חשש ממשבר כלכלי, שכן הממשלה סובלת מגירעון תקציבי בשל סבסוד הדלק לאזרחים.



נגיד הבנק המרכזי, בורהנודין עבדאללה, הורה לבנקים המסחריים להגדיל את יתרותיהם המופקדות בבנק המרכזי ולהקטין המסחר הבין-בנקאי - כדי להקטין את כמות הרופיות שבמחזור במשק.



הנפט הגולמי והגז הטבעי הם שניים מענפי היצוא הגדולים ביותר של אינדונזיה, החברה באופ"ק. אולם באחרונה עלה יבוא הנפט לאינדונזיה על היצוא ממנה, מכיוון שחברות זרות נמנעות מהשקעה בפיתוח שדות נפט ומתקני זיקוק במדינה, בשל חששות בטחוניים ובעיות בירוקרטיות קשות. ברבעון השני הואטה הצמיחה באינדונזיה לשיעור של 5.54%, לעומת 6.19% ברבעון הראשון. 6% הוא יעד הצמיחה הנדרש כדי לשמר את רמת התעסוקה במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully