וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות במדדים על רקע עסקת ענק במגזר האנרגיה; פרנקפורט עולה ב-0.5%

מיכל רמתי

6.9.2005 / 12:20

במגזר ההימורים המקוונים נרשמות ירידות על רקע אזהרת רווח של פארטי גיימינג; חברת הביטוח Axa עולה ב-1.4% ומביאה לעלייה במגזר הביטוח על רקע פרסום תוצאות טובות



עליות נרשמות במדדים באירופה על רקע עסקת הענק המתרקמת במגזר האנרגיה בספרד ועל רקע הירידות במחיר הנפט. לונדון עולה ב-0.3%; פרנקפורט עולה ב-0.5%; פאריס עולה ב-0.6%.



החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר נסחרים בירידה של 1.2% למחיר של 66.73 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. הירידות במחירי הנפט באות על רקע התחדשות ייצור וזיקוק הנפט במפרץ מכסיקו באופן הדרגתי.



במגזר הביטוח נרשמות עליות לאחר פרסום תוצאות טובות של חברת הביטוח Axa (סימול CS.PA), חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה. Axa עולה ב-1.4% לאחר שדיווחה על עלייה של 31% ברווח הנקי במחצית הראשונה ל-2.84 מיליארד דולר על רקע גידול במכירות ביטוח חיים. מדובר בתוצאות טובות מתחזיות האנליסטים.



מניות פארטי גיימינג, מפעילת אתרי הפוקר הגדולה בעולם, צונחות ב-21.9% לאחר שהחברה הוציאה אזהרת רווח. לצד פארטי גיימינג (סימול PRTY.L) יורדות המתחרות, בהן אמפייר אונליין (EOL.L) של הישראלי נועם לניר, שיורדת ב-5.5%; ספורטינג בט (SBT.L) נופלת ב-9%.



גז נצ'ורל SDG (סימול GAS.MC), חברת הגז הטבעי הספרדית, מתכננת להגיש הצעת רכש עוינת עבור אנדסה, חברת החשמל הגדולה בספרד, עבור כ-23 מיליארד יורו (28.75 מיליארד דולר) במזומן ובמניות. גז נטורל הציעה לרכוש את אנדסה במחיר של 21.45 יורו למניה - פרמיה של 12% על מחיר הסגירה אתמול. היום לא מתקיים מסחר במניות גז נטורל ואנדסה. מניות חברת החשמל השנייה בגודלה בספרד, איברדרולה (סימול IBE.MC), עולות ב-3.9%.



עוד במגזר האנרגיה: חברת החשמל הגרמנית EON (סימול EOA.F) אמרה כי היא שוקלת להגיש הצעה לחברת סקוטיש פאואר, בעלת שווי שוק של 18 מיליארד דולר בלונדון. סקוטיש פאואר (סימול SPW.L) עולה ב-5.4%; EON יורדת ב-0.1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully