וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ישראכרט: "מחזור הקניות בכרטיסי התשלובת גדל ב-9% בשמונת החודשים הראשונים של השנה"

טל לוי

6.9.2005 / 12:16

עוד אמר כי "ניכרת התמתנות באחוזי הגידול באוגוסט לעומת יולי, כפי הנראה בשל דחיית רכישות הנובעת מהפחתת המע"מ בספטמבר, וייתכן גם בשל השפעה זמנית של ההתנתקות על הצריכה הפרטית"



"שמונת החודשים הראשונים של 2005 משקפים עלייה ריאלית של 9% (10% נומינלי) במחזור הקניות בכרטיסי תשלובת ישראכרט, לעומת התקופה המקבילה", כך אמר מנכ"ל תשלובת ישראכרט, חיים קרופסקי. לדבריו, "באופן כללי ניכרת התמתנות מסוימת באחוזי הגידול בחודש אוגוסט לעומת חודש יולי, כפי הנראה בשל דחיית רכישות הנובעת מהפחתת המע"מ בספטמבר, וייתכן גם כי בשל השפעה זמנית על הצריכה הפרטית בעת ביצוע ההתנתקות". עוד אמר קרופסקי כי "ההערכות לגבי הרבעון השלישי הינם לקצבי גידול גבוהים, למרות שהקניות לחגים נערכו בשנה שעברה בספטמבר אילו השנה יחולו באוקטובר".



יצויין כי בחברה לא מציינים האם חלה עלייה גם במספר מחזיקי הכרטיס.



בישראכרט מספקים נתונים מעניינים לגבי מגזרי הקנייה השונים: כך למשל, נראה שעם ישראל יצא לחופשה לאחר ההתנתקות, שכן הוצאות בתי המלון ובתי ההארחה עלו בחדות.



על פי ישראכרט, ההוצאה הכללית בחודשי הקיץ גדלה ב-10% לעומת התקופה המקבילה; ההוצאות בבתי הקפה ובמסעדות גדלו ב-14% לעומת התקופה המקבילה; מחזור המכירות ביולי-אוגוסט בתחום הממשלה והתשתיות גדל בלא פחות מ-25% לעומת התקופה המקבילה; המחזורים במגזר הצעצועים גדלו ב-18%; ההנעלה צמחה ב-16%; ותחום הביטוח רשם עלייה של 13%.



ההורים חיכו לרגע האחרון ורכשו את ספרי הלימוד ואת ציוד החזרה לבית הספר בשבוע האחרון לחופש הגדול.



המחשב ממשיך לבסס את מעמדו כאורח בכל בית. הענף רשם עלייה של 12% בשמונה החודשים הראשונים של השנה, הנובעים מעלייה של 20% בעסקות לצד ירידה של 7% בסכום העסקה.



בהרצליה קונים יותר: מחזור המכירות בעיר עבר את הגידול הממוצע והוא מסתכם ב-11%. בת"א, פתח תקווה, ראשון לציון ונתניה נרשם גידול זהה לממוצע הארצי (כאמור 10%), וברמת גן נרשם שיעור גידול נמוך מהממוצע של 7%.



עשרת הערים הגדולות מבחינת גובה המחזור של תושביהן בכרטיסי התשלובת מהוות כ-40% ממחזור הרכישות הארצי. ולמי שתהה, במחצית הראשונה של 2005, נרשם היקף הקניות הגדול ביותר דווקא בימי חמישי. בחודש אוגוסט חל שינוי ושיא הקניות נרשם דווקא בימי ראשון עד שלישי.



תשלובת ישראכרט מוחזקת במלואה בידי בנק הפועלים. לפני כשלושה חודשים הכריז הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, כי התשלובת היא בעלת מונופולין בתחום כרטיסי האשראי, אשר גובה מבתי עסק מחירים גבוהים משמעותית מן המחירים שגובות חברות הויזה הנמצאות בתחום זו עם זו: כ.א.ל ולאומי קארד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully