וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד השיכון מממן אבטחת מתנחלים במבנה שנבנה בניגוד לחוק בירושלים המזרחית

מירון רפופורט

6.9.2005 / 13:07

כך עולה ממכתב שכתב היועץ המשפטי של עיריית י-ם; המשטרה סייעה למתנחלים להיכנס לבית ולגרש פלשתינאים שגרו בו; ועדה הוקמה במשרד השיכון לבחון המשך מימון האבטחה; המבנה בסילואן הוקם שלא כחוק; המתנחלים אינם משלמים ארנונה



משטרת ישראל ומשרד השיכון "סייעו לדבר עבירה" בכך שעזרו למתנחלים מעמותת "עטרת כהנים" להיכנס למבנה לא-חוקי בירושלים המזרחית ובכך שמימנו את השמירה עליו. כך עולה ממכתב ששלח היועץ המשפטי של עיריית ירושלים למשטרה ולמשרד השיכון. הפרשה נחשפה במוסף "הארץ" באפריל השנה .



בכתבה נחשף, כי פלשתינאי בשם מוחמד מראגה בנה מבנה בן שבע קומות בשכונת סילואן שבמזרח העיר בשביל עמותת "עטרת כהנים", שרכשה ממנו גם את הבעלות על הקרקע. המבנה נבנה ללא קבלת היתר כלשהו מעיריית ירושלים, והפיקוח העירוני לא הצליח לאתר את הבנייה במקום, אף שהיא נמשכה יותר משנה.



למרות זאת איבטחה המשטרה את כניסת המתנחלים מטעם העמותה לבניין ב-,2004 תוך כדי גירוש בני משפחתו של מראגה שהתגוררו במבנה באותו הזמן. מאז גרים המתנחלים בבניין תחת אבטחה של חברת שמירה פרטית, שאותה מממן משרד השיכון. לבניין עדיין אין שום היתר והוא גם לא משלם ארנונה לעיריית ירושלים.



במכתבו למשרד השיכון ולמשטרה, המופנה גם ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז, כותב היועץ המשפטי של עיריית ירושלים, יוסי חביליו, שמדובר בעבירת בנייה "חמורה ביותר", ובקרוב יוגש כתב אישום בעניין. חביליו רואה בחומרה את המעורבות של המשטרה ומשרד השיכון בסיועם למתנחלים בבניין הלא-חוקי.



"גם שימוש בנכס שנבנה ללא היתר מהווה עבירת בנייה פלילית לכל דבר", כותב חביליו. לדבריו, יש טעם לפגם "בכך שמשטרת ישראל מסייעת לעמותת עטרת כהנים להיכנס למבנה שנבנה שלא כחוק, ושמשרד השיכון מממן שירותי שמירה המתגוררים בנכס באופן לא חוקי. חביליו קורא לקבוע נהלים, ולפיהם בכל בקשה למשטרה לסייע באכלוס מבנה או בבקשה לסיוע ממשלתי לשמירה על מבנה - תיבדק חוקיות המבנה.



מלשכת שר השיכון נמסר בתגובה, כי ההחלטה להעניק שמירה למתנחלי "עטרת כהנים" התקבלה בהורת המשרד לביטחון פנים. שר השיכון, יצחק הרצוג (עבודה), הקים ועדת בראשותו של אלוף (מיל.) אורי אור לבירור סוגיית מימון אבטחת העמותות היהודיות במזרח ירושלים, והוועדה אמורה להגיש את מסקנותיה עוד שבועיים. משרד השיכון מוציא כ-32 מיליון שקל בשנה על מימון חברות האבטחה הפרטיות השומרות על המתנחלים במזרח ירושלים.



פפה אללו, חבר מועצת העיר מטעם מרצ, מסר בתגובה כי הממצאים במכתבו של חביליו מוכיחים כי "אי אפשר לתת לעבריינים תמיכה ממשלתית ותמיכה של המשטרה. צריך להעניק שמירה לתושבים, ולא לאנשים שבאים למזרח העיר כדי לעשות מהומות".



אללו גם חושף כי ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי נוקט יד קשה יותר נגד תושבי מזרח העיר במדיניות ההריסה שלו. ממכתב ששלח מנהל מחלקת הפיקוח על הבנייה בעירייה, אופיר מאי, עולה כי במחצית הראשונה של 2005 לא חתם ראש העיר על 4% מצווי ההריסה המינהליים שהוצאו במזרח העיר (שניים מתוך 46 צווים), ואילו במערב העיר לא נתן ראש העיר את חתימתו ב-37% אחוז מהמקרים (שבעה מתוך 19). בלי חתימה של ראש רשות על צו הריסה, אי אפשר לבצע את ההריסה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully