וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפאן הודיעה על שחרור 7.3 מיליון חביות נפט ממלאי לשעת חירום

סוכנויות הידיעות

6.9.2005 / 13:13

הנפט ישוחרר בחודש הקרוב ממאגרי המגזר הפרטי, שכן ממשלת יפאן מחזיקה מאגרי נפט גולמי בלבד; שחרור הנפט יהיה וולונטרי ולא יוטלו סנקציות על חברות שלא יפעלו לשחרור הנפט מהמאגרים



יפאן תשחרר כ-7.3 מיליון נפט חביות באמצעות הורדת מינימום המלאים אותם היא מחייבת את חברות הנפט להחזיק. יפאן הקלה את הדרישות להחזקת מלאי הנפט, על מנת להקל על המחסור בנפט שנגרם עקב הפסקת הייצור במפרץ מכסיקו.



ממשלת יפאן החליטה להוריד את חובת אחזקת המלאים מ-70 ימי צריכה ל-67 ימי צריכה בלבד. ההקלה נכנסה לתוקף היום ותימשך 30 ימים, לדברי שר המסחר היפאני שואיצ'י נגקאווה. לא ברור האם ההקלה תהיה קבועה, שכן יפאן כבר שקלה השנה להוריד את המינימום על מנת להקל את העומס הכלכלי על חברות הנפט.



החברות היפאניות עשויות לשנות את ייעוד הדלק ולהעבירו לארה"ב, במקום לייבאו ליפאן, לדברי ארגון הנפט של יפאן. יפאן מייבאת 300 אלף קילוליטר דלק בחודש - כ-60 אלף חביות ביום. ממשלת יפאן מחזיקה רק נפט גולמי במאגרי החירום שלה, והחברות במגזר הפרטי נדרשות להחזיק מלאי דלק ונפט מזוקק. לדברי ארגון הנפט היפאני, לחברות מלאי של כ-12.6 מיליון חביות דלק. הביקוש לדלק ביפאן עומד על כ-1 מיליון חביות ביום.



שחרור המלאים אינו חובה, והחברות שלא יעשו זאת לא ייענשו, אך משרד הכלכלה המסחר והתעשייה ביפאן יפרסם את שמותיהן. כל חברה תוכל להחליט כמה נפט ברצונה לשחרר, ומאילו סוגים ושלבי עיבוד.



סוכנות האנרגיה הבינלאומית הודיעה ביום שישי כי 26 המדינות החברות בארגון ישחררו 2 מיליון חביות נפט ביום במשך 30 ימים ממאגרי החירום שלהן. הצעד נועד להקל על מחירי הנפט, שזינקו על רקע פגיעת סופת ההוריקן קתרינה בתפוקת מפרץ מכסיקו. הצעד בו נקטה ממשלת יפאן יאפשר שחרור של 7.2 מיליון חביות במהלך תקופה זו.



מחיר החוזים על הנפט הגולמי מסוג Light Crude למסירה באוקטובר יורד ב-1.2% למחיר 66.7 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בניו יורק. מדובר ביום שני של ירידות - מאז הודיעה ארה"ב על שימוש במלאי החירום שלה, נרשמות ירידות במחירי הנפט, שרשמו שיאים ב-30 באוגוסט. לירידות תורמת גם העובדה שהייצור והזיקוק במפרץ מכסיקו החל להתחדש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully