וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוקץ מערכות: 24% מבני הנוער שעבדו בחופשה השתכרו פחות משכר המינימום

עינב בן יהודה

6.9.2005 / 13:41

מבדיקה של תלושי שכר של למעלה מ-2,000 בני נוער עולה כי 4.5% כלל לא קיבלו שכר וכ-85% לא קיבלו תמורה עבור עבודה בשעות נוספות



כ-24% מבני הנוער שעבדו במהלך החופש הגדול השתכרו פחות משכר המינימום, כך עולה מבדיקה של חברת עוקץ מערכות, המתמחה בפיתוח מערכות טכנולוגיות לניהול ולחישוב שכר.



הסקר התבסס על תלושי שכר של למעלה מ-2,000 בני נוער, כאלו שעבדו במקום עבודה מסודר, המדווח על עובדיו לרשויות ורק על נערים שעבדו במהלך החופש לפחות שלושה ימי עבודה. בעוקץ מציינים כי על פי החוק, שכר מינימום לשעת עבודה לבני נוער בגילאים 16 - 18 נע בין 13.49 ל-16 שקלים (לפי גיל הנער).



עוד עולה מהבדיקה, כי 21% מהנערים והנערות שעבדו בקיץ קיבלו שכר הנמוך מהשכר שהובטח להם. עוד עולה מהסקר כי כ-17.5% מהנערים קיבלו את שכרם באיחור, ל-41.7% לא שולמו נסיעות, כ-85% לא קיבלו תמורה עבור עבודה בשעות נוספות. כמו כן עולה מהסקר כי 4.5% מהנערים והנערות העובדות לא קיבלו שכר כלל עבור עבודתם ו-19% הועסקו מעבר לשעות המותרות בחוק.



עמי ברגמן, מנכ"ל משותף בעוקץ מערכות, אמר כי יש לזכור כי הנערים שנכללו בסקר זה הם נערים המועסקים על ידי מעבידים המדווחים על עבודתם. "מדאיג מאוד לחשוב מה קורה אצל מעבידים המעסיקים נערים בלי לדווח לרשויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully