וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבלני התשתיות מאיימים להשבית הבנייה של תשתיות לאומיות אם לא יימצא פיתרון מיידי לקבלת החזר המס על הסולר

שרון קדמי

6.9.2005 / 13:53

קבלני התשתיות מפעילים כלי ציוד מכאני הנדסי כבד הגומעים כ-1,000 ליטר סולר במשמרת עבודה אחת כאשר באתר עבודה אחד יש מספר כלים; הקבלננים טוענים כי עלויות הסולר יכולות למוטט את הענף



קבלני התשתיות מאיימים להשבית את הבנייה של התשתיות הלאומיות.



התאחדות קבלני התשתיות בישראל הודיעה כי חבריה קבלני התשתיות, אשר בונים את גדר הביטחון, סוללים כבישים ומפנים את התשתיות בגוש קטיף, מאיימים להפסיק את עבודתם, אם לא יימצא פיתרון מיידי לקבלת החזר המס (בלו) על הסולר והצמדה מלאה בחוזים הממשלתיים.



ייקור הסולר נובע גם ממיסוי (בלו) ועליו טרם הסדיר מינהל המסים את מנגנוני ההחזר. במציאות היום יומית, טוענים בהתאחדות, קבלני התשתיות מפעילים כלי ציוד מכאני הנדסי כבד הגומעים כ-1,000 ליטר סולר במשמרת עבודה אחת (באתר עבודה יש מספר כלים), ולכן עלויות הסולר הרבות יכולות למוטט את הענף.



היעדר קבלת הצמדה בחוזים הממשלתיים, בתוך מציאות שבה פרויקטי תשתית נמשכים חודשים רבים ובמהלכם ישנן התייקרויות בלתי ניתנות לתכנון (ביטומן, סולר, אספלט וכדומה), מביאים את קבלני תשתית לחוסר יכולת לעבוד, טענו בהתאחדות.



בהתאחדות ציינו כי לאור מציאות כלכלית, כמעט בלתי אפשרית זו, בה קבלנים עומדים בפני פשיטות רגל ופיטורי עובדים, החליטה התאחדות קבלני התשתיות בישראל לצאת במאבק נגד משרד האוצר.



מנכ"ל התאחדות קבלני התשתיות בישראל, דודי בראל, ציין כי "אם שר האוצר לא ייפגש עימם עוד השבוע, עבודות התשתית בכל חלקי הארץ יופסקו וכל קבלני התשתיות יעלו להפגנה גדולה מול משרד האוצר בירושלים. אנו מנסים לשרוד ולהציל פרנסה של מאות עובדים בענף".



מרשות המסים נמסר בתגובה כי מספר ענפים במשק, ובהם קבלני התשתיות, נכללים במסגרת הסדר הסולר שקובע כי יינתנו החזרים מדי תקופה בהתאם לכללים שנקבעו. בניגוד לטענת קבלני התשתיות, מנגנוני ההסדר של הפרשי המס על הסולר כבר הוסדרו במתואם עם העלאת המס ב-1 בספטמבר. קבלני התשתיות יוכלו להגיש את הדו"חות לקבלת החזר יחד עם כלל הזכאים ב-1 בנובמבר.



ברשות ציינו עוד כי התייקרות הסולר בשנה האחרונה נובעת ברובה מעליית מחירי הנפט בעולם, כאשר להעלאת המס רק לפני שבוע יש תרומה קטנה יחסית. במקרים רבים נאחזים נציגים של ענפים במשק בסוגיית המס כקרדום לחפור בו, בכדי לנסות ולקדם הסדרת פתרונות אפשריים בענף הרלוונטי, בעוד שהשפעת היבטי המס קטנה יחסית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully