וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: טבע מטפסת ב-3% על רקע אישור FDA חדש

עומרי כהן

6.9.2005 / 23:05

מדד נאסד"ק עולה ב-0.3% ומדד דאו ג'ונס עולה ב-0.4%. ירידה במחירי הנפט

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים, על רקע הירידה במחירי הנפט: מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.4% ומדד הנאסד"ק עולה ב-0.3%. טבע עולה ב-3.2% לאחר קבלת אישור FDA על תרופה בעלת היקף מכירות של 1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה. ECI עולה 0.8%.

סקירת טרום מסחר

לאחר הפסקת מסחר ארוכה שכללה את סוף השבוע ואת יום העבודה, צפוי המסחר בוול סטריט להיפתח כאשר ברקע מימדי ההרס של ההוריקן קתרינה וירידת מחירי הנפט. יום המסחר האחרון היה שישי, בו ירדו קלות המדדים ודומה כי מאז התמקדו החדשות אך ורק בנזקי ההוריקן. נזקים מוערכים של כ-100 מיליארד דולר פגעו בשבוע שעבר בחברות הביטוח, אך מאידך, חברות הנדסה ובנייה צופות ליהנות משיקום ניו אורלינס והשוק מגיב על ציפייה זו בחיוב. בחוזים על המסחר שלפני הפתיחה עולה מדד נאסד"ק 100 ב-0.6% ומדד S&P 500 עולה ב-0.5%. מחירי הנפט שיורדים כ-2% וחוצים מטה את רף 67 הדולר מוסיפים לאווירה האופטימית.

בקרב הישראליות, היום נודע כי אי.סי.איי מתמודדת על נתח של עשרות רבות של מיליוני דולרים מתוך מכרז של דויטשה טלקום, לפרישת רשת אופטית. ענקית התקשורת הגרמנית תפרוש רשת בהשקעה של 3 מיליארד יורו (כ-3.75 מיליארד דולר) ומועד ביצועה מתוכנן עד סוף 2007. אי.סי.איי היא ספקית ותיקה של דויטשה טלקום וההערכות הן שלאי.סי.איי סיכוי טוב לזכות, הגם שאיננה מתמודדת על חלקו הארי של המכרז - הנחת הסיבים המשמשים את הרשת.

גם טבע צפויה לרכז עניין, דיווחה היום כי תחל לשווק בארה"ב גירסה גנרית לתרופת ה-Allegra של אוונטיס, בעקבות הסכם עליו חתמה עם יצרנית התרופות בר. במסגרת ההסכם, תשלם טבע לבר תמלוגים תמורת הזכות להשיק כבר עתה גירסה גנרית לתרופה. האלגרה היא תרופה אנטי אלרגית, ובשנה האחרונה הסתכמו מכירות האלגרה בארה"ב ב-1.4 מיליארד דולר. טבע עולה במסחר הטרומי כ-2%. בנוסף, נודע כי טבע תבצע הפרשה של 1.3 מיליארד דולר בגין מוניטין, ברבעון שבו יושלם המיזוג בינה לבין חברת אייווקס. גודל ההפרשה עולה מהתשקיף שפירסמה החברה לקראת אסיפת בעלי המניות, שתכונס לצורך אישור המיזוג. אמדוקס תיסחר לאחר שבמריל לינץ' ניצלו את החופשה הארוכה במסחר בארה"ב לעדכון סקירותיהם לגבי החברה. ענקית פתרונות התוכנה לבילינג ולשירות לקוחות זוכה להערכה מחודשת, ובמריל לינץ' מורידים את המלצת ה"קנייה" למניה, בה החזיקו מאז אפריל 2003, לטובת המלצת "נייטרלי". במריל לינץ' גם זנחו את מחיר היעד של 34 דולר למניה מאפריל אשתקד, וזאת לאחר שמאז הניבה המניה שיעור מאכזב של כ-0% שינוי בערכה. דומה שמחיר היעד החדש, 30 דולר, מהווה רף התנגדות מצד המשקיעים, שכן המניה לא הצליחה לפרוץ את רמתו מזה כשנה וחצי.

לאחר שירדה כ-80% מתחילת השנה, זוכה היום חברת בי.וי.אר מערכות (BVR) לספק בשורות טובות למשקיעים. החברה זכתה בחוזה קבלנות משנה בשווי של 2.1 מליון דולר, לאספקת תוכן עבור סימולטור למטוס ה-F-16 החדש של חיל האוויר הישראלי מדגם "סופה". אלביט מערכות תשמש כקבלנית הראשית עבור ביצוע החלק הישראלי בפרויקט, וכחלק מן ההסדר העסקי בין החברות מצפה BVR כי אלביט תזרים לעברה הזמנות נוספות בעתיד. BVR נסחרת ברשימת הבולטין בורד של הנאסד"ק לפי שווי שוק של 13.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully