וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: עליות בעקבות עסקות במגזר האנרגיה ודו"חות ענקית הביטוח אקסה; לונדון נסגרה בשיא של חודש

TheMarker

6.9.2005 / 19:24

בורסת לונדון עלתה 0.4%; פרנקפורט הוסיפה 1.2%; פאריס עלתה 1%; ירידות במגזר ההימורים המקוונים בעקבות אזהרת רווח של פארטי גיימינג שנפלה 32%



בורסות אירופה נסגרו במגמה חיובית על רקע עסקת ענק הנרקמת במגזר האנרגיה האירופי, דו"חות כספיים חזקים שפירסמה ענקית הביטוח הצרפתית אקסה וירידת מחירי הנפט. מנגד נרשמו ירידות חדות במגזר ההימורים המקוונים בעקבות אזהרת רווח של פארטי גיימינג. בורסת לונדון עלתה ב-0.4% ונסגרה ברמתה הגבוהה ביותר מאז ה-10 באוגוסט; בורסת פרנקפורט הוסיפה 1.2%; פאריס עלתה ב-1%.



הארגון לשיתוף פעולה ופיתוח כלכלי (OECD) העלה את תחזית התמ"ג ל-2005 לגוש היורו, לצרפת ולאיטליה. במקביל הוריד ה-OECD את תחזית התמ"ג של בריטניה וגרמניה. תחזית התמ"ג של גוש היורו הועלתה מ-1.2% ל-1.3%; תחזית התמ"ג של גרמניה הורדה מ-1.2% ל-1%; צרפת הועלתה מ-1.4% ל-1.6%; איטליה הועלתה ממינוס 0.6% ל-0.2% ובריטניה הורדה מ-2.4% ל-1.9%.



החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסחרים במחיר של 66.22 דולר לחבית, ירידה של 1.35 דולר, בבורסת הסחורות של ניו יורק. הירידות במחירי הנפט באות על רקע התחדשות ייצור וזיקוק הנפט במפרץ מקסיקו באופן הדרגתי.



במגזר הביטוח נרשמות עליות לאחר פרסום תוצאות טובות של חברת הביטוח אקסה (סימול CS.PA), חברת הביטוח השנייה בגודלה באירופה. אקסה עלתה ב-2.3% לאחר שדיווחה על עלייה של 31% ברווח הנקי במחצית הראשונה ל-2.84 מיליארד דולר על רקע גידול במכירות ביטוח חיים. מדובר בתוצאות טובות מתחזיות האנליסטים.



מניית פארטי גיימינג, מפעילת אתר הפוקר המקוון הגדול בעולם, צנחה ב-32% לאחר שהחברה הוציאה אזהרת רווח. לצד פארטי גיימינג (סימול PRTY.L) ירדו גם מתחרותיה, בהן אמפייר אונליין (EOL.L) של הישראלי נועם לניר, שירדה ב-10%; ספורטינג בט (SBT.L) נפלה ב-15.5%.



גז נצ'ורל SDG (סימול GAS.MC), חברת הגז הטבעי הספרדית, מסרה כי הגישה הצעת רכש לחברת אנדסה, חברת החשמל הגדולה בספרד, לפי מחיר של 22.5 מיליארד יורו (28.1 מיליארד דולר) במזומן ובמניות. מניית אנדסה קפצה ב-8.3%; מניית חברת החשמל השנייה בגודלה בספרד, איברדרולה (סימול IBE.MC), עלתה ב-2.5%. גז נטורל ירדה ב-2.2%.



עוד במגזר האנרגיה: חברת החשמל הגרמנית EON (סימול EOA.F) אמרה כי היא שוקלת להגיש הצעה לחברת סקוטיש פאואר, בעלת שווי שוק של 18 מיליארד דולר בלונדון. סקוטיש פאואר (סימול SPW.L) עלתה ב-2.2%; EON עלתה ב-0.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully