וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אם סיסטמס כבר שווה למעלה ממיליארד דולר; WR המברכט העלה את מחיר היעד למניה מ-30 ל-34 דולר

עפרה שלו

6.9.2005 / 22:52

האנליסט דניאל אמיר: "השוק אינו מעריך נכונה את פוטנציאל הצמיחה הנוכחי של ה-MDOC"; העלה את תחזית המכירות ל-2005 ול-2006 וחזר על המלצת "קנייה"; המניה עולה בתגובה ב-4% לשיא של 5 שנים



ב-1 ביולי נשמו המשקיעים של לרווחה. החברה פירסמה את מועד חשיפת הדו"חות הכספיים לרבעון השני והחששות מפני אזהרת רווח אפשרית, אשר גבו מהמניה ירידה של 14.5% בחודש וחצי, היו כלא היו. מאז אם סיסטמס לא מפסיקה לעלות.



בסוף השבוע השלימה המניה זינוק חודשי של 41% למחיר של 26.8 דולר, תוך שהיא מתגברת באמצע אוגוסט על מהמורה בדמות הפחתת המלצה מצד דויטשה בנק (מ"קנייה" ל"החזק"), לאחר שהגיעה למחיר היעד שהעניקו לה שם - 26 דולר. בתוך כך, התייצבה המניה מעבר לרמה של 25 דולר וסימנה אותה כתמיכה טכנית כבדת משקל.



אולם בניגוד לאנליסט דן הרוורד מדויטשה בנק, החליט היום האנליסט דניאל אמיר מ-WR המברכט, כי למרות הזינוק החד, מניית אם סיסטמס עדיין לא אמרה את המילה האחרונה והעלה לה את מחיר היעד מ-30 ל-34 דולר. במקביל, חזר אמיר על המלצת ה"קנייה" הוותיקה שלו והמניה עולה בתגובה ב-4.2% נוספים למחירה הגבוה ביותר מאז נובמבר 2000 - 28 דולר, וכל זאת במחזור כפול מהממוצע בשלושת החודשים האחרונים. במחיר כזה שווה אם סיסטמס למעלה ממיליארד דולר.



בסקירה למשקיעים ציין אמיר, כי להערכתו השוק עדיין אינו מעריך נכונה את הפוטנציאל שמהווה מנוע הצמיחה הנוכחי של אם סיסטמס - המובייל דיסק און צ'יפ (MDOC). ה-MDOC הוא שבב זיכרון המיועד לאחסן קובצי מולטימדיה כבדי משקל בטלפונים סלולריים חכמים (טלפונים המשולבים במחשבי כף יד).



לדברי אמיר, כחמישים דגמים של טלפונים כאלו כבר נושאים כיום את השבבים של אם סיסטמס עם זיכרון של 64-16 מגה ביט. מכשירים נוספים שיושקו בשנה הקרובה, צפויים לדעתו לכלול שבבים עם זיכרון גדול אף יותר של 256-128 מגה ביט.



ראייה זו של השוק, גרמה היום לאמיר, להעלות את תחזית מכירות ה-MDOC ב-2005 כולה ל-125 מיליון דולר, לאחר מכירות בהיקף 43 מיליון דולר במחצית השנייה של השנה. התחזית ל-2006 הועלתה על ידו מ-165 ל-175 מילין דולר ומשקפת צמיחה של 40% - צמיחה שאותה מגדיר אמיר כשמרנית.



אולם לדבריו, לא רק שוק הטלפונים החכמים יהווה את מנוע הצמיחה למכירות ה-MDOC. "עד לאחרונה ה-MDOC הופנה בעיקר לשוק הטלפונים החכמים עם מכירות שנתיות של כ-60 מיליון מכשירים בשנה, אולם לדעתנו ה-MDOC מתחיל לפנות כיום גם לשוק הטלפונים הסלולריים בעלי מאפיינים (פיצ'רים) נוספים ומיוחדים (למשל נגני מוזיקה דיגיטליים המשולבים במכשירים סלולריים - ע.כ)", ציין אמיר. לדבריו, שוק כזה עשוי להסתכם בכ-200 מיליון יחידות בשנה.



אמיר, כאמור, אינו מתרגש מהעלייה האחרונה במחירה של מניית אם סיסטמס, ומעריך כי פוטנציאל העליות עדיין לא תם. "למרות זינוק של 35% מאז ינואר, אנו מאמינים שהמשקיעים צריכים להחזיק במניות אם סיסטמס. זאת, מאחר שישנן כיום חברות שבבים ספורות בלבד, אשר מציעות צמיחה של 37% במכירות ושל 74% ברווח ב-2005 וצמיחה של 33% ו-31% בהתאמה, ב-2006. וכל זאת, כאשר ברשותן צבר מלהיב של מוצרים עתידיים - הן לשוק הטלפונים הניידים והן לשוק כונני ה-USB", הוסיף אמיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully