וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב; אפל עלתה כ-6% לשיא של שנה בשל הערכות כי תשיק iPhone

TheMarker

6.9.2005 / 23:36

התשואה על האג"ח ל-10 עלתה ל-4.085%; מדד מניות המוליכים למחצה עלה ב-1.5%; סיסקו עלתה כ-3% בעקבות העלאת דירוג; הקמעוניות הובילו את העליות במניות הבלו צ'יפ



בורסות וול סטריט נסגרו במגמה חיובית על רקע ירידת מחיר הנפט ועלייה מפתיעה במדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב. מניות האינטרנט, ציוד התקשורת והשבבים הובילו את העליות במגזר הטכנולוגיה, ומדד נאסד"ק עלה ב-1.2%. מדד מניות המוליכים למחצה עלה ב-1.5%. מגזר הקמעונות הוביל את העליות במניות הבלו צ'יפ, ומדד דאו ג'ונס נסגר בעלייה של 1.4%. שוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות רשם ירידות, והתשואה על האג"ח ל-10 שנים עלתה ב-0.056% ל-4.085%.



מחיר הנפט הגולמי בניו יורק נסגר מתחת ל-66 דולר לחבית לראשונה זה שבועיים על רקע התחדשות התפוקה במפרץ מקסיקו ושחרור מלאי נפט על ידי סוכנות האנרגיה הבינלאומית. עד כה שבו לפעילות כמחצית מהמתקנים באזור מפרץ מקסיקו. החוזים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו במחיר של 65.96 דולר לחבית, ירידה של 1.61 דולר או 2.4%, בבורסת הסחורות של ניו יורק. מדובר במחיר הסגירה הנמוך ביותר מאז ה-23 באוגוסט.



מדד מנהלי הרכש של מגזר השירותים בארה"ב, שמפרסם מכון המחקר ISM, עלה במפתיע באוגוסט לרמה של 65 - רמתו הגבוה ביותר מאז אפריל 2004 - לעומת 60.5 ביולי. תחזית הכלכלנים היתה לירידה קלה של המדד לרמה של 60.3.



יצרנית המחשבים אפל (סימול AAPL) צפויה לפתח מכשיר טלפון סלולרי המצויד בנגן המדיה הפופולרי iPod, העריכו אנליסטים. האנליסט ריצ'רד צ'ו מבית ההשקעות SG קוון העריך כי החברה צפויה להשיק מכשיר טלפון סלולרי המצויד ב-iPod, וכי פיתוח המכשיר יתבצע במשותף עם חברת מוטורולה. מניית אפל עלתה ב-5.6%, לאחר שבמהלך המסחר הגיעה למחיר הגבוה ביותר מזה שנה.



עליות נרשמו במגזר האינטרנט. הקמעונאית המקוונת אמזון (סימול AMZN), שצנחה ב-12% בארבעת השבועות החולפים, נסגרה היום בעלייה של 5%. מניית אתר חדשות הטכנולוגיה CNet (סימול CNET) עלתה ב-4.2% לאחר שבית ההשקעות פייפר ג'פרי העריך כי מנייתה עשויה ליהנות מעליות על רקע השקת מוצרים חדשים והמשך ההערכות בדבר השתלטות על החברה.



מגזר השבבים בלט אף הוא לטובה מקרב מניות הטכנולוגיה. אינטל (סימול INTC), יצרנית השבבים הגדולה בעולם, עלתה ב-1.5%; איי.אם.די (סימול AMD) עלתה ב-2.9%; מיקרון (סימול MU) וברודקום (סימול BRCM) הוסיפה 4.7% ו-4% בהתאמה.



עוד בלטה במגזר הטכנולוגיה יצרנית ציוד התקשורת סיסקו (סימול CSCO) לאחר שבנק ההשקעות ליהמן ברדרס העלה את המלצתו למניה מ"משקל שוק" ל"משקל יתר" על רקע "ביקוש מעודד". עוד העריך הבנק כי המניה מהווה השקעה כדאית בעקבות נפילה של 12% שרשמה במהלך כחודש וחצי. מניית סיסקו עלתה ב-2.8%.



קוקה קולה (סימול KO), יצרנית המשקאות הקלים הגדולה בעולם, עלתה אף היא בעקבות העלאת המלצה למנייתה. בנק אוף אמריקה העלה את המלצתו למנייה מ"נייטרלי" ל"קנייה". מניית קוקה קולה עלתה ב-1.4%.



הום דיפו (סימול HD), קמעונאית העשה-זאת-בעצמך הגדולה בארה"ב, עלתה ב-3.5% על רקע הערכות כי באזור מפרץ מקסיקו יתרחש גל בנייה בעקבות הנזקים שגרמה סופת ההוריקן "קתרינה". לווס (סימול LOW), קמעונאית העשה-זאת-בעצמך השנייה בגודלה, הוסיפה 3.5%. וול-מארט (סימול WMT), הקמעונאית הגדולה בעולם, עלתה ב-2.4%.



יצרנית התרופות והחיסונים כיירון (סימול CHIR) דחתה את הצעת הרכש שהגישה יצרנית התרופות השווייצית נוברטיס בסך 4.5 מיליארד דולר. לטענת דירקטורים עצמאיים בכיירון, הצעתה של נוברטיס לרכישת הנתח של כיירון שטרם נמצא בשליטתה, במחיר 40 דולר למניה, אינה גבוהה דיה. כיום מחזיקה נוברטיס ב-42.4% ממניות כיירון. מניית כיירון עלתה ב-1.7%.



הנסיך הסעודי אלוואליד בן טלאל, שמכר בזמנו את מלון פלאזה בניו יורק ליצחק תשובה, הגדיל את החזקותיו בענקית המדיה שבשליטת רופרט מרדוק, ניוז קורפ (סימול NWS), מ-3% ל-5.5%.
במקביל חזר בן טלאל על תמיכתו ביו"ר מרדוק, תמיכה שכבר הביע בחודש נובמבר - אז אמר כי בכוונתו לרכוש מניות נוספות של ניוז קורפ כדי לתמוך בניסיונותיו של מרדוק להדוף את ניסיונות ההשתלטות העוינת מצד חברת ליברטי מדיה, הנמצאת בשליטת המשקיע ג'ון מאלון. מניית ניוז קורפ עלתה ב-2.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully