וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צמיחה מהירה מהצפוי של 1.3% בכלכלה האוסטרלית על רקע הצמיחה במגזר הכרייה

סוכנויות הידיעות

7.9.2005 / 9:13

מגזר הכרייה - האחראי לכ-60% מהיצוא האוסטרלי, נהנה מצמיחה מהירה על רקע ביקושי שיא למחצבים ולמתכות בסין



כלכלת אוסטרליה צמחה בקצב מהיר מהצפוי ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, בהובלת מגזר הכרייה שהגדיל את תפוקתו כדי לעמוד בביקוש האדיר למחצבים בסין. התמ"ג באוסטרליה צמח ב-1.3% ברבעון - הקצב המהיר ביותר מאז הרבעון הרביעי של 2005. תחזיות האנליסטים היו לצמיחה של 1%. עבור הרבעון הראשון תוקן נתון הצמיחה המקורי מ-0.7% ל-0.5%.



לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה נרשמה צמיחה של 2.6% בתמ"ג האוסטרלי. מדובר בצמיחה איטית לעומת ארה"ב, שבה נרשמה צמיחה של 3.6%, אך גבוהה מהצמיחה ביפאן, שבה נרשמה צמיחה של 1.4%. לפני שנה בתקופה זו נרשמה צמיחה שנתית של 4.4%.



למרות הצמיחה הגבוהה מהצפוי, לא צפויה העלאת ריבית באוסטרליה, שכן הצמיחה השנה נמוכה מבעבר, בין היתר על רקע מחירי הנפט הגבוהים המגבילים את הצריכה הפרטית.



מגזר הכרייה באוסטרליה הוביל את הגידול בתמ"ג על רקע ביקושי שיא בסין למתכות ולמחצבים אחרים. סחורות מהוות כ-60% מענף היצוא של אוסטרליה. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, מתכוונת להשקיע 11.9 מיליארד דולר עד שנת 2010 להרחבת המכרות. החברה האוסטרלית רשמה זינוק של 76% ברווח הנקי לשיא של 3.6 מיליארד דולר במחצית הראשונה על רקע מחירי הסחורות הגבוהים.



הצריכה למשק בית צמחה ב-0.7% - עלייה זהה לעלייה שנרשמה ברבעון הראשון. השקעות ההון העסקיות צמחו ב-6.8% ברבעון השני, ותרמו 0.9% מהתמ"ג. הבנייה המסחרית צמחה ב-8.4%, והוצאות הממשל גדלו ב-1.8%. היצוא צמח ב-1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully