וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כ-1,100 עובדים פוטרו מהתעשייה ברבעון השני של השנה; ירידה של 0.3% במספר המועסקים

עינב בן יהודה

7.9.2005 / 9:51

זאת, בהשוואה לרבעון הראשון של 2005; בהתאחדות התעשיינים מעריכים כי הירידה הקלה במצבת העובדים נובעת מהנסיגה בתפוקת התעשייה



ירידה של 0.3% במספר המועסקים בתעשייה נרשמה ברבעון השני של 2005, בהשוואה לרבעון הראשון. הירידה נובעת מצמצום מספר המועסקים בכ-1,100. כך עולה מנתוני אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.



ברבעון השני של השנה צומצם מספר המועסקים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית (ענפי המזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים) ב- 0.7%, שהם כ-770 עובדים. זאת, בהמשך לצמצום של 0.2% ברבעון הראשון של השנה.



בענפי הטכנולוגיה המעורבת (כימיקלים, זיקוק נפט ותרופות, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי), נרשמה ירידה של 1.1% במספר המועסקים שהם כ-460 עובדים. זאת, לאחר קליטת עובדים מתונה בקצב של 0.6% ברבעון הראשון של 2005.



קיפאון נרשם במצבת עובדי קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית (ענפי כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת) ברבעון השני של השנה - לאחר קליטת עובדים מתונה ברבעון הראשון.



ברבעון השני של השנה נרשם גידול שולי של 0.2% - כ-150 עובדים - בקבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית (ענפי הרכיבים האלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח, ציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה). זאת, לאחר קליטת עובדים בקצב של כ-0.5% ברבעון הראשון של השנה.



שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, מעריך כי הירידה הקלה במצבת העובדים נובעת מהנסיגה בתפוקת התעשייה. ברבעון הראשון של השנה גדלה תפוקת התעשייה ב-0.2% בלבד, לעומת הרבעון האחרון של 2004. שיעור המועסקים גדל ב-0.1% בלבד.



בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית נרשמה נסיגה של 2.1%; נסיגה של כ-0.5% נרשמה בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, זאת בהמשך לנסיגה של 1.7% בתחילת 2005.



נסיגה של 0.3% נרשמה ברבעון הראשון בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, לאחר גידול מתון של 0.3% ברבעון הראשון של השנה. במקביל, נרשמה צמיחה של 0.3% בתקופה זו בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית.



ברוש מציין כי ברבעון השני של 2005 נרשמה יציבות בפריון העבודה בתעשייה, (תוצר לשעת עבודה), זאת לאחר נסיגה של 1.4% שנרשמה ברבעון הראשון של 2005. היציבות בפריון העבודה, אומר ברוש, חלה על רקע הנסיגה המתונה שנרשמה בתפוקת התעשייה, שחלה במקביל לירידה בשעות העבודה בחודשים אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully