וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הפיאסקו עם GM: פיאט רומזת על ברית אסטרטגית נוספת עם יצרנית מכוניות

דפנה מאור

7.9.2005 / 10:09

הברית תתבסס על ייצור משותף כדי להפחית עלויות ולא על עסקה פיננסית בדומה לזו שכשלה עם GM; פיאט חתמה לפני ארבע שנים על ברית אסטרטגית עם ג'נרל מוטורס, שבמסגרתה רכשה GM כ-20% ממניות פיאט מוטור



פיאט, יצרנית המכוניות האיטלקית שבקושי נחלצה מקריסה, הודיעה כי תחתום על ברית תעשייתית עד סוף השנה עם יצרנית מכוניות אחרת, במאמץ להמשיך בהבראתה הפיננסית. מנכ"ל פיאט, סרג'ו מרקיונה, אמר כי ההסכם לא יהיה פיננסי - בדומה להסכם שהיה לחברה עם ג'נרל מוטורס - אלא תעשייתי, במטרה לאפשר לחברה להגדיל את כושר הייצור שלה.



מרקיונה, שדיבר בעת השקתה של ה"גרנד פונטו" - דגם הפונטו החדש והמבטיח של פיאט, לא הסכים לחשוף את פרטי ההסכם או זהות השותפה החדשה, למעט העובדה שלא תהיה זו חברה אסיאתית. ייתכן שהכיוון החדש יסייע לפיאט לשפר את מצבה, שכן החברה סובלת מעלויות תכנון וייצור גבוהות בהשוואה למתחרות האירופיות. הסיבה לעלויות הגבוהות של פיאט היא הסכמים עם איגודי העובדים שמחייבים את החברה לייצר את מרבית מכוניותיה בשוק האיטלקי, שבו השכר גבוה יותר מבשווקים מתפתחים.



פיאט חתמה לפני ארבע שנים על ברית אסטרטגית עם ג'נרל מוטורס, שבמסגרתה רכשה GM כ-20% ממניות פיאט מוטור, והעניקה לפיאט אופציית מכר ליתר מניותיה. לנוכח קשייה של פיאט לייצר דגמים מבוקשים, והחובות הרבים שצברה, ביקשה GM לבטל את החוזה, ונקלעה למאבק עם פיאט, שאיימה לחייב את GM לרכוש אותה. החוזה הסתיים בתשלום "קנס" של 2 מיליארד דולר מ-GM לפיאט. עם זאת, היה צד חיובי לפרשה, שכן פיאט הצליחה להפחית את עלויות הייצור של מנוע שפיתחו השתיים במשותף.



מרקיונה הבטיח כי הברית לא תגרום לסגירת מפעלים של פיאט באיטליה. בשנה שעברה שבתו האיגודים של החברה בעקבות חשש לגל פיטורים. לפיאט חשיבות לאומית באיטליה, וראש הממשלה סילביו ברלוסקוני מעוניין למנוע שביתות לקראת הבחירות באמצע 2006. ברלוסקוני איחל לגראנד פונטו הצלחה ביום שני, לפני חשיפת המכונית החדשה, שפיאט תולה בה את התקוות להתאוששותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully