וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דש-איפקס: מניית נס מהווה הזדמנות קנייה

עמי גינזבורג

7.9.2005 / 10:13

נס הפחיתה תחזית הרווח ל-2005, אך בדש לא סבורים שהדבר מעיד על הרעה בעסקיה



האנליסט אורי כהן מחברת הברוקרים דש-איפקס, סבור שהירידה האחרונה שנרשמה במניית חברת שירותי התוכנה נס טכנולוגיות, מהווה הזדמנות להשקיע בה. מחיר היעד שקובע כהן למניית נס ל-12 החודשים הקרובים הוא 11.5 דולר. המחיר גבוה ב-32% ממחירה הנוכחי של נס, 8.7 דולרים.



"אנו סבורים שמחירה הנוכחי של נס מהווה הזדמנות קנייה, שכן החברה נסחרת במכפיל רווח של 11 לגבי רווחיה הצפויים ב-2006", כותב כהן. "מחיר זה נמוך משמעותית מזה של חברות IT (טכנולוגיית מידע) הנסחרות בשוק האמריקאי לפי מכפיל רווח ממוצע של 17".



כהן מבסס את המלצתו על הערכה שלפיה הפחתת תחזית הרווח של נס באחרונה אינה מלמדת על הרעה בעסקיה. נס העלתה באחרונה את תחזית ההכנסות שלה ל-2005 ל-381-376 מיליון דולר, אך הנמיכה את תחזית הרווח שלה ל-0.66-0.63 דולרים למניה. הנהלת החברה הסבירה את הורדת תחזית הרווח בצפייה מוטעית של הוצאות המימון, שיהיו מעט גבוהות מהחזוי. נס גם העריכה כי היא תידרש לבצע השקעות עבור כמה פרויקטים גדולים שיחלו ברבעון הרביעי.



בדש איפקס סבורים כי הפחתת תחזית הרווח אינה מעידה על הרעה בעסקי נס, ומעריכים כי זה אך טבעי שהתנעת פרויקט גדול תהיה מורכבת ותדרוש משאבים רבים בתחילתו.



כהן התרשם לטובה מהפעילות הצומחת של נס בחו"ל. הוא מציין כי נס מעסיקה כיום כ-5,500 עובדים בעולם, מהם כ-1,400 בהודו, ועוד כ-600 הודים ברחבי העולם.



נס מיישמת אסטרטגיה של צמיחה גלובלית, תוך שהיא מתבססת על שווקים צומחים במדינות אסיה ומזרח אירופה ועל שוקי נישה בארה"ב. כיום תורמת הפעילות הבינלאומית כמחצית מהכנסותיה של נס.



כהן מציין כי נס מחפשת במזרח אירופה מדינות אטרקטיוויות, בעלות כוח אדם מקצועי וזול, הנמצאות בתהליכי הפרטה ועל סף כניסה לאיחוד האירופי. לנס יש כיום פעילות בצ'כיה, רומניה וסלובקיה, בעזרת חברות מקומיות שנרכשו ואשר על בסיסן היא הרחיבה את פעילותה באותם שווקים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully