וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשות ני"ע חוקרת את יצחק בלסקי הקשור למשפחת סמואל בחשד להרצת מניות יונידרס

TheMarker

7.9.2005 / 11:11

בית המשפט שיחרר אתמול את בלסקי בערבות; נחשד כי ביצע עסקות עצמיות במניות החברה כדי ליצור מצג של עלייה באחזקות הציבור ולמנוע מחיקת המניה מהבורסה



שופטת בית משפט השלום בתל אביב - הדסה נאור, הורתה אתמול בערב על שחרורו בערובה של יצחק בלסקי לאחר שנחקר ברשות בחשדות לתרמית בניירות הערך של חברת יונידרס השקעות.



בלסקי, על פי הנטען בנספח לבקשת השחרור בערובה, שהגישה הרשות באמצעות עו"ד ירון ליפשס, היה בשנת 2003 בעל עניין בחברת יונידרס השקעות (8.5%) וקשור בקשרים משפחתיים עם בעלי השליטה בחברה - משפחת סמואל.



בעל השליטה ביונידרס השקעות הוא גיורא סמואל המחזיק בכ-75% ממניותיה. החברה העוסקת בייצור ובהשכרת ביגוד מקצועי ונסחרת בבורסה בשווי של 32 מיליון שקל.



מבקשת השחרור בערובה עולה כי הרשות חוקרת חשדות שלפיהם בלסקי השפיע בדרכי תרמית על שערי מניות יונידרס ודיווח דיווחים כוזבים על אחזקותיו במניות החברה, וזאת בין השאר כדי ליצור מצג שווא תרמיתי כלפי הבורסה אודות שווי ושיעור אחזקות הציבור בחברה, ובמטרה למנוע את השעיית המסחר במניות החברה.



מהבקשה עולה שבשנת 2003 הודיעה הבורסה ליונידרס כי אחוז ושווי אחזקות הציבור בחברה נמוכים מהסף המינימאלי הקבוע בתקנון הבורסה. לפי הנטען, אחוז אחזקות הציבור בחברה באותה עת עמד על 1.4% בלבד ושווי אחזקות הציבור עמד על 450 אלף שקל בלבד.



בהתאם לתקנון הבורסה, מניות של חברה שאינה עומדת בדרישות הסף ביחס לאחוז אחזקות הציבור (7.5%) ושווי אחזקות הציבור (1.6 מיליון שקל), צפויות להשעיה מהמסחר. במסגרת אחזקות הציבור לא נלקחות בחשבון אחזקות של מי שנחשבים בעלי עניין מכוח אחזקותיהם (מעל 5%) - כפי שהיה בלסקי בשנת 2003.



מממצאי החקירה של הרשות עולה כי בסמוך להודעה זו של הבורסה, פעל בלסקי במטרה למנוע את השעיית מניות יונידרס מהמסחר. כך נטען כי בלסקי ביצע בבורסה מספר עסקות מתואמות במניות יונידרס, בין חשבונות שונים הנמצאים בשליטתו. עסקות אלה, כך נטען, גרמו למצג שווא בדבר עלייה של עשרות אחוזים בשער המניה בבורסה, ובהתאמה - ל"עלייה" של עשרות אחוזים בשווי אחזקות הציבור במניות יונידרס, מעל לדרישת הסף המינימאלית.



עוד נטען בבקשה כי במקביל לפעולתיו אלו מכר בלסקי חלק נכבד מאחזקותיו במניות יונידרס לחשבונות אחרים, כך ששיעור אחזקותיו במניות יונידרס ירד מתחת לרף 5% והוא חדל להיות בעל עניין בחברה, וכך לגידול בשיעור אחזקות הציבור מעל לדרישת הסף המינימאלית.



הרשות טוענת בבקשה כי מצג זה של בלסקי היה מצג שווא שכן מרבית המניות נמכרו על ידי בלסקי לבת זוגו המתגוררת עמו, אשר לפי חוק ניירות ערך אחזקותיהם נחשבות לאחזקות של אדם יחיד, ובלסקי עצמו הוא שמימן את הרכישות שבוצעו בחשבונה.



על פי הנטען בבקשה, בעקבות מצגי השווא שיצר בלסקי כלפי הבורסה כמפורט לעיל, הודיעה הבורסה ליונידרס כי לאור השיפור בנתוני החברה, לא יושעה המסחר במניותיה.



בלסקי, כאמור, נחקר אתמול והובא בפני השופטת, ובהסכמה נקבע כי הוא ישוחרר בתנאים מגבילים בערבויות של 750 אלף שקל ושעבוד מכונית האודי A6 שבבעלותו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully