וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מריל לינץ': מכירות הגירסה הגנרית של האלגרה יניבו לטבע רווח של כ-47 מיליון דולר בחצי השנה הראשונה

שירלי יום-טוב

7.9.2005 / 11:05

ההערכה היא שמכירות התרופה יניבו הכנסות של 214 מיליון דולר לטבע בחצי השנה הראשונה בה היא תשווק עם בר את התרופה באופן בלעדי; הפוטנציאל בהמשך אינו ברור בשל סוגיות פטנט



בית ההשקעות מריל לינץ' מצפה שמכירותיה של הגירסה הגנרית של תרופת האלגרה יניבו הכנסות של 214 מיליון דולר ורווח של 7 סנטים למניה - 47.5 מיליון דולר בתקופת הבלעדיות שאורכה 6 חודשים.



המספרים הללו מתקבלים תחת הנחה שתרופת האלגרה, המיועדת לטיפול באלרגיות, תניב שולי רווח תפעולי של 75% עבור טבע. כמו כן מניח האנליסט גרגורי גילברט שטבע ובר יתחלקו ביניהן ברווחים ביחס של 60% לבר ו-40% לטבע.



אתמול הודיעה טבע על התחלת השיווק של הגירסה הגנרית של תרופת האלגרה באמצעות הסכם שנחתם עם חברת התרופות בר (Barr). התרופה המקורית פותחה על ידי אוונטיס והיא אחראית למכירות משמעותיות - 1.4 מיליארד דולר. ברבעון השני הסתכמו מכירות התרופה בארה"ב ב-343 מיליון דולר. בר קיבלה אישור סופי לשווק את התרופה ומכיוון שהיא היתה החברה הראשונה שהגישה את הבקשה לשווקה, היא קיבלה זכות לשווק אותה באופן בלעדי במשך 6 חודשים. על ידי ההסכם עם טבע מנצלת בר את עוצמתה השיווקית של החברה הישראלית ויכולות ההפצה שלה.



במריל לינץ' מתקשים להעריך כיצד תיראה הזירה התחרותית לאחר 6 חודשים מאחר ועוד 5 יצרניות תרופות - אימפקס, מיילן, ד"ר רדי, סנדוז ורנבקסי - ממתינות אף הן לתחילת שיווק התרופה בכפוף להחלטות סבוכות על פטנטים הקשורים בתרופה. "האפשרויות נעות בין אקסלוסיוויות של מספר שנים לטבע ובר לבין סביבה מאוד תחרותית כבר לאחר פקיעת תקופת הבלעדיות בתום 6 חודשים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully