וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפרסמים הצטרפו למשרדי הפרסום: אישרו ברוב מוחץ את הקוד האתי החדש לפרסום בטלוויזיה

איילה צורף

7.9.2005 / 10:55

הקוד החדש כולל רשימת "מותר ואסור" בפרסום בטלוויזיה; בין הכללים החדשים: הגבלת קמפיין עם רמיזות מיניות משעה מסוימת ביממה, הגבלת השימוש בשפה האנגלית בקמפיינים ועוד



המפרסמים בישראל הצביעו אתמול בעד הקוד האתי החדש ברוב מוחץ. בישיבה שערך אתמול איגוד המפרסמים, לטובת בחינת השאלה האם על המפרסמים - החברות הגדולות והבינוניות במשק - לאמץ את כללי הקוד האתי החדשים, הצביעו רוב חברי האיגוד בעד הכללים החדשים.



בין הכללים החדשים: הגבלת שידור קמפיין המציג רמיזות מיניות החל משעה מסוימת ביממה, הגבלת השימוש בשפה האנגלית בקמפיינים ועוד. לפני מספר שבועות, ערך איגוד משרדי הפרסום הצבעה בנושא. במקרה של משרדי הפרסום, עבר הקוד האתי, וענף הפרסום קיבל על עצמו את הכללים חדשים.



מדובר בקוד אתי חדש שנכתב במשותף בין נציגי איגוד המפרסמים והפרסומאים, והרשות השנייה. הקוד החדש כולל רשימת "מותר ואסור" בפרסום בטלוויזיה.



האישור באיגוד התקבל תחת שני סייגים: מסלול אישור הפרסומות המקוצר ("תו התקן") יחול במישרין על המפרסמים ולא על משרד הפרסום; תחול התקדמות בכל הקשור לשינוי הכללים שנכתבו, ולהטמעת הרגולציה העצמית.



בסקר מקדים שערך TheMarker ביחד עם איגוד המפרסמים, לפני מספר שבועות, עלה כי כ-50% מהמפרסמים הצביעו בעד הכללים החדשים. מאז עברו מספר שבועות ובהנהלת האיגוד עסקו במרץ בניסיון לשכנע את חברי האיגוד כי מדובר בכללים שיסייעו להתפתחות הענף. מאמצים אלו, בראשותה של תלמה בירו, מנכ"ל האיגוד, שגם לקחה חלק בניסוח הקוד האתי, נשאו פרי.



כעת, כאשר המפרסמים והפרסומאים כאחד החליטו לתמוך בקוד החדש, הכללים החדשים יבואו לידי ביטוי בשינוי אופי הפרסומות שישודרו בטלוויזיה המסחרית. עד כה שודרו פרסומות שעומדות בכללי אתיקה שנכתבו לפני כעשור, עם הקמתו של ערוץ 2. בכל פעם שהתעוררה מחלוקת בין מפרסם והרשות השנייה, בדבר השאלה אם קמפיין ראוי לשידור, נדרש בג"ץ לפסוק בנושא.



כעת נותרה פתוחה השאלה מי יקבל "תו תקן" - משרדי הפרסום או המפרסמים? תו התקן הוא מסמך, שגוף שיחתום כי הוא מקבל את הכללים ואת הקוד האתי ל"מותר ואסור" בפרסום בטלוויזיה, יקבל "תו תקן" שבמסגרתו הוא יוכל לשלוח לזכייניות ערוץ 2 ו-10 כל קמפיין לשידור בטלוויזיה, בהנחה שהוא עומד בכללים.



גוף שיעבור על הכללים פעמיים בשנה אחת, יישלל ממנו תו התקן והוא ייאלץ להעביר לאישור מוקדם של הרשות השנייה כל קמפיין אותו הוא מעוניין לשדר בטלוויזיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully