וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יצרנית ציוד התקשורת אריקסון תשקיע מיליארד דולר בפיתוח רשתות דור שלישי בסין

סוכנויות הידיעות

7.9.2005 / 13:32

אריקסון מעוניינת להגדיל את חלקה בשוק התקשורת הסיני המבטיח, ולנסות לזכות באחד משלושה רישיונות להקמת רשת דור שלישי במדינה, שיינתנו לדבריה בתחילת 2006



יצרנית ציוד התקשורת אריקסון, מתכוונת להשקיע מיליארד דולר במשך חמש שנים, בהקמת מתקני ייצור ומחקר בסין. אריקסון מעוניינת להגדיל את חלקה בשוק התקשורת הסיני הצומח והרווחי, ולסייע בפיתוח שירותים אלחוטיים בקצבים גבוהים.



מנכ"ל אריקסון, קרל-הנריק סוואנברג, אמר לעיתונאים בשנגחאי היום, כי ההשקעה תאפשר לאריקסון לזכות ב-33% מנתח השוק המבטיח, לציוד המאפשר הורדה מהירה יותר של סרטים ומשחקים במכשירים ניידים. לדבריו סין תשקיע 12-10 מיליארד דולר ברשתות דור שלישי בעלות יכולות שכאלה בין 2006 ל-2009. לדעת אריקסון סין תנפיק שלושה רישיונות להקמת רשתות דור שלישי בתחילת 2006.



אריקסון מחזיקה בנתח של 35% משוק ה-GSM בסין - החברה היא ספקית הציוד הגדולה ביותר של צ'יינה מובייל, חברת הסלולר הגדולה בסין, ומספקת גם כ-15% מציוד ה-GSM של חברת הסלולר צ'יינה יוניקום. כ-9% מהכנסותיה של אריקסון מגיעים מסין כיום - לעומת כ-11-10 אחוזים המגיעים מארה"ב.



לאריקסון יש כבר 10 מרכזי מחקר ופיתוח בסין, המעסיקים 1,100 מהנדסים. לחברה הסכם לשיתוף פעולה עם החברה הסינית ZTE, לפיתוח טכנולוגיית דור שלישי הנקראת TD-SCDMA. אריקסון גם משתפת פעולה עם צ'יינה טלקום וצ'יינה נטקום, לפיתוח רשתות הדור השלישי.



שוק הסלולר הסיני נחשב לשוק מבטיח במיוחד, על רקע 700 מיליון הלקוחות המחזיקים בקו טלפון קבוע או בטלפון סלולרי, ועל רקע הרבים שטרם מחזיקים בקווים אלה. לסין, אזורים כפריים מבודדים רבים, אליהם קשה להעביר קווי טלפון קבועים, מה שמגדיל את הפוטנציאל הטמון בשוק הסלולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully