וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי התאחדות המלונות נפגשו עם סטנלי פישר ודרשו ממנו להגמיש את מדיניות מתן האשראי הניתן לבתי המלון

זוהר בלומנקרנץ

7.9.2005 / 15:08

נגיד בנק ישראל אמר בפגישה כי בכוונתו לקיים שיחה עם המפקח על הבנקים בנוגע לאפשרות של הגמשה והרחבת האשראי למלונות לאור הנתונים שהוצגו בפגישה



ראשי התאחדות המלונות נפגשו עם נגיד בנק ישראל - סטנלי פישר, ודרשו ממנו להגמיש את מדיניות מתן האשראי הניתן לבתי המלון.



בתום המפגש אמש עם הנגיד ועם ראשי בנק ישראל נמסר היום מהתאחדות המלונות, כי "במסגרת הפגישה, שהתנהלה ברוח חיובית תוך הבעת הכרה בחשיבותה של התיירות לכלכלה הישראלית, העלו ראשי ההתאחדות את הצורך בהגמשת המדיניות וההנחיות הניתנות על ידי בנק ישראל לבנקים בנושא מתן אשראי למלונות".



בפגישה השתתפו אבי אלה - נשיא התאחדות המלונות, אלי גונן - ממלא מקום נשיא ההתאחדות, אבי רוזנטל - מנכ"ל התאחדות המלונות, וכלכלני התאחדות המלונות.



אבי אלה - נשיא התאחדות המלונות, אמר בפגישה כי "הגמשת מתן האשראי הבנקאי למלונות, לאור החוסן הפיננסי שהפגין הענף בתקופת המשבר והשיפור בתיירות, הוא תנאי הכרחי לביצוע השקעות בתשתית המלונאות ולצמצום הפיגור הקיים בשיפוץ ובשדרוג מלונות".



בפגישה הציגה התאחדות המלונות נתונים מספריים על השלכות המשבר בתיירות ועל הפוטנציאל של תעשיית התיירות לתוצר ולתעסוקה במשק. במהלך הפגישה הביע פישר את אמונתו בתיירות.



כמו כן, בהתייחס לתחזיות שהוצגו על ידי התאחדות המלונות בדבר ארבעה מיליון תיירים ב-2010 אמר פישר, כי "זוהי תחזית שקולה וברת השגה". עוד אמר, כי בכוונתו לקיים שיחה עם המפקח על הבנקים לאפשרות של הגמשה והרחבת האשראי למלונות לאור הנתונים שהוצגו בפגישה.



אלה אמר כי "דווקא בעיתוי הנוכחי בתקופת המעבר בין היציאה מהמשבר לצמיחה, יש דחיפות בשינוי מדיניות בנק ישראל שכללה בתקופת בשיא המשבר (2003-2002) הקשחה במדיניות האשראי ומגבלות קשות על הבנקים בנושא האשראי שניתן למלונות (חובת ההפרשות לחובות מסופקים ועמלת סיכון גבוהה)".



לדבריו, "שינוי המדיניות הנוכחית הכרחי להמשך צמיחתה של התיירות ותרומתה לתוצר ולתעסוקה במשק".



על פי נתוני בנק ישראל (31.3.05) משקל ענף המלונאות מסך מצבת החובות לבנקים של ענפי המשק העיקריים עומד על 1.8% בלבד המהווים כ-10.5 מיליארד שקל, לעומת 82.4 מיליארד שקל חוב של ענף התעשייה, 100.6 מיליארד שקל חוב של ענף הנדל"ן ו-56.3 מיליארד שקל חוב של ענף המסחר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully