וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשפט של מיקרוסופט נגד גוגל מתחמם: הבכיר שפרש טוען כי ביל גייטס קילל אותו

סוכנויות הידיעות

7.9.2005 / 15:42

קאי-פו לי העיד בתביעה כי היה מתוסכל מעבודתו במיקרוסופט וכי התאכזב מאוזלת היד של החברה בסין; בשבוע שעבר דווח כי מנכ"ל מיקרוסופט - סטיב באלמר, אמר כי יחסל את גוגל "המזדיינת"



קללות עסיסיות ואיומי חיסולים הם דבר שקשה לעלות עליו, אולם תביעתה של מיקרוסופט נגד גוגל הנדונה לקראת משפט בארה"ב בימים אלה ממשיכה לספק עניין רב. בשבוע שעבר נחשף בתצהיר של עובד לשעבר של מיקרוסופט כי מנכ"ל מיקרוסופט - סטיב באלמר, אמר כי יחסל את גוגל "המזדיינת", כדבריו. השבוע העיד בכיר לשעבר בחברה כי יו"ר החברה, ביל גייטס, צעק עליו וקילל אותו בשפה מפורשת.



הבכיר לשעבר במיקרוסופט שבשל עריקתו לגוגל הוגשה התביעה, קאי-פו לי, אמר בעדותו כי עזב את החברה בשל תסכול, וכי היה "מאוכזב עמוקות מאוזלת היד של מיקרוסופט בסין". לי גויס ביולי לתפקיד ראש תחום סין של גוגל, שמתחרה במיקרוסופט במישורים רבים בעולם האינטרנט והתוכנה כיום. מיקרוסופט תבעה - וקיבלה - צו מניעה נגד לי וגוגל, ובתגובה תבעה אותה גוגל בחזרה.



לי, שכיהן כמנהל פיתוח במיקרוסופט, העיד במשפט כי כתב באי מייל שהוא נבוך ממהלכיה של מיקרוסופט בסין, וכי אנשי ממשלת סין מתבדחים על חשבון הפוליטיקה הפנימית במיקרוסופט. לי העיד כי אחת מנקודות השפל בקריירה שלו היתה שיחה עם גייטס, שבה צעק עליו גייטס ואמר כי מיקרוסופט חוסלה על ידי הסינים וממשלתם.



לי עבד במיקרוסופט מאז 1998, הקים את מעבדת המחקר האקדמית של החברה בסין, ועבר לעבוד בארה"ב במחקר בתחום זיהוי שפות, עבור מנוע החיפוש של החברה. מיקרוסופט טוענת כי תפקידו החדש של לי בגוגל מפר את סעיפי האי-תחרות שעליהם היה חתום בחוזה עם מיקרוסופט. כמו כן, טענה ענקית התוכנה כי לי השתמש במידע פנימי כדי להשיג את התפקיד בגוגל. לדברי נציג מיקרוסופט בבית המשפט, לי שלח לגוגל מייל שבו נאמר שהוא עובד בתחומים הקשורים לגוגל.



אולם נציגי גוגל טענו כי הידע שיש ללי על השוק הסיני נצבר בעבודתו באפל ובחברות אחרות לפני כן, וכי מיקרוסופט מפריזה בהיקף העבודה שעשה לי בעבורה בסין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully