וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תובעת 500 אלף שקל מעיריית פתח תקווה; טוענת: העירייה פועלת כפיראט ועושה שימוש בתוכנות מועתקות

ענת רואה

7.9.2005 / 16:34

בתביעה נטען כי מעשי העירייה חמורים במיוחד לנוכח היותה גוף ציבורי הפועל על פי דין שאמור היה לתת דוגמה אישית של שמירה וכיבוד זכויות קנייניות וביניהן זכויות קניין רוחני



חברת מיקרוסופט העולמית הגישה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב תביעת פיצויים בסך חצי מיליון שקל ובקשה להורות על צו מניעה קבוע נגד עיריית פתח תקווה, בטענה להפרת זכויות יוצרים ושימוש בתוכנות מועתקות.



בתביעה שהוגשה באמצעות משרד סורוקר-אגמון טוענת מיקרוסופט כי עיריית פתח תקווה - גוף ציבורי מכובד לכאורה, פועלת כפיראט ומפרה בגסות, בכל דרגות המשרה בה מראש העיר וסגניו ועד לאחרון פקידיה, את זכויות היוצרים של מיקרוסופט בתוכנות שלה. בתביעה נטען כי מעשי העירייה חמורים במיוחד לנוכח היותה גוף ציבורי הפועל על פי דין שאמור היה לתת דוגמה אישית של שמירה וכיבוד זכויות קנייניות וביניהן זכויות קניין רוחני.



לטענת מיקרוסופט, לאחרונה נודע לה כי עיריית פתח תקווה מפרה באופן בוטה את זכויותיה בתוכנות המקוריות בין השאר בתוכנות Word ,Office ,Windows ושרתים מתוצרתה, על גרסאות שונות שלהן. לטענת החברה, בידיה מצוי מידע מבוסס כי במחשבי העירייה מצויות תוכנות מפרות ואשר נוצרו תוך העתקה ושכפול לא מורשים של התוכניות המקוריות. על פי הנאמר בתביעה במשרדי העירייה מצויות עמדות מחשב רבות שבהן הותקנו תוכנות אלו המשמשות את עובדי העירייה.



בשלב זה ולצורכי אגרה, העמידה מיקרוסופט את תביעתה על חצי מיליון שקל, אך היא מבקשת להורות לעירייה להגיש לה דו"חות על התוכנות המתוקנות במחשביה ומהם ייגזר סכום הפיצוי שלטענתה מגיע לה.



עיריית פתח תקווה טרם הגישה כתב הגנה.



א 2196/05

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully