וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידות בשוק האג"ח הממשלתיות בארה"ב על רקע נתונים כלכליים מאכזבים לגבי שוק העבודה

מיכל רמתי

7.9.2005 / 17:04

התשואות על האג"ח הממשלתיות האמריקאיות ל-10 שנים עולות ב-0.028% ל-4.113%; יצרנית השבבים אלטרה יורדת ב-5.6%



ירידות נרשמות בארה"ב על רקע נתונים כלכליים מאכזבים שפורסמו לגבי שוק העבודה. עם זאת, הירידות אוזנו מעט על ידי דו"ח של ארגון בנקאי ההשקעות, שהראה על גידול במספר הבקשות למשכנתאות. בשוק האג"ח הממשלתיות האמריקאיות נרשמות ירידות על רקע ההאטה בפריון העבודה והגידול בעלויות התעסוקה. הנתונים תרמו להערכות כי הבנק הפדרלי ימשיך בהעלאות הריבית בפגישתו הקרובה. התשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים עולה ב-0.028% ל-4.113%.



הגידול בפריון העבודה בעסקים שאינם חקלאיים ברבעון השני תוקן כלפי מטה לקצב שנתי של 1.8% לעומת הערכה ראשונית לצמיחה של 2.2%. כך מדווח משרד העבודה של ארה"ב. מדובר בתיקון משמעותי יותר מהצפוי - כלכלנים צפו תיקון קטן בלבד בפריון העבודה, לקצב שנתי של 2.1%.



עלויות התעסוקה, מדד חשוב ללחצים אינפלציוניים, צמחו ב-2.5% ברבעון השני לעומת הרבעון הראשון, וב-4.2% בשנה האחרונה. זהו תיקון משמעותי לנתון המקורי, שהוערך כצמיחה של 1.3% בלבד. אנליסטים צפו כי הנתון יתוקן כלפי מעלה לצמיחה של 1.5% בעלויות התעסוקה. מדובר בקצב הצמיחה השנתי המהיר ביותר בעלויות התעסוקה מאז הרבעון השלישי של 2000.



מספר הבקשות למשכנתאות בארה"ב גדל בשבוע שעבר על רקע שיעורי הריבית הנמוכים על המשכנתאות שרושמים שפל של חודשיים. לפי נתוני ארגון בנקאי המשכנאות מדד הבקשות למשכנתאות עלה ב-6.8% ל-771.6 בשבוע שעבר. זאת לעומת ירידה שנרשמה בשבוע שלפניו.



מחירי הנפט ממשיכים לרדת לאחר שחרור נפט ממאגרי החירום בעולם וחזרתם לפעולה של חלק ממתקני הייצור והזיקוק במפרץ מקסיקו לאחר פגיעת סופת ההוריקן קתרינה. החוזים על הנפט מסוג Light Crude למסירה באוקטובר נסחרים במסחר לאחר הסגירה בירידה של 24 סנט למחיר 65.72 דולר לחבית.



הירידה במחירי הנפט ממשיכה להוביל לירידות במגזר הנפט. אקסון מוביל (סימול XOM), חברת הנפט הגדולה בארה"ב, יורדת ב-0.2%. מגזר התעופה ממשיך לרשום עליות על רקע הירידה במחירי הנפט. דלתא איירליינס (סימול DAL) מזנקת ב-6.3% לאחר שהחליטה למכור 11 מטוסים למתחרתה ABX אייר.



יצרנית השבבים אלטרה (סימול ALTR) יורדת ב-5.6% לאחר שדיווחה כי הרווח השולי הגולמי שלה ברבעון הנוכחי צפוי להיות נמוך מהתחזית המקורית. אלטרה אמרה כי הרווח השולי הגולמי יהיה 67% ברבעון, לעומת התחזית הקודמת לרווח שולי של 69%. החברה הורידה גם את תחזית שולי הרווח לשנה כולה.



ענקית המחשוב היולט פקרד (סימול HPQ) עולה ב-0.7% לאחר שבנק UBS העלה את המלצתו לחברה. UBS העלה את המלצתו למניה מ"נייטרלי" ל"קנייה", על רקע קיצוצים בעלויות ומחירי מחשבים יציבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully