וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוכנות לענייני תקציב בקונגרס האמריקאי מעריכה: קתרינה תגרום לאובדן 400 אלף מקומות עבודה בארה"ב

סוכנויות הידיעות

7.9.2005 / 18:45

מדווחת אי-פי, שהערכת הסוכנות הגיעה לידיה; מנהל הסוכנות, דגלאס הולץ-אקין: החשש מנזק כבד יותר לכלכלת ארה"ב פוחת לנוכח מהירות שיקום צינורות הנפט וחידוש הזיקוק



סופת ההוריקן קתרינה תגרום לאובדן 400 אלף מקומות עבודה בחודשים הקרובים, ותקטין את הצמיחה בארה"ב במחצית השנייה של 2005 בשיעור ניכר של 0.5% עד 1% - כך קובעת הערכה של הסוכנות לענייני תקציב בקונגרס האמריקאי (CBO), שהגיעה היום לידי סוכנות הידיעות אי-פי. ההערכה מפחיתה את תחזיות הצמיחה במחצית השנייה מקצב שנתי של 4%-3% לקצב של 2%-3.5%.



הסוכנות, המייעצת לקונגרס בענייני תקציב, קובעת כי לסופה עלולות להיות השפעה ניכרת על כלכלת ארה"ב, אך לא השפעה מכרעת, בייחוד אם היקף ייצור הנפט במפרץ מקסיקו ישוב במהרה לרמתו לפני הסופה. במכתב שכתב למנהיגי הקונגרס מנהל הסוכנות, דגלאס הולץ-אקין, נאמר כי החשש מנזק כבד יותר פוחת לנוכח מהירות שיקום צינורות הנפט וחידוש הזיקוק. הערכות הסוכנות עולות בקנה אחד עם הערכות של גופי חיזוי פרטיים.



ראש העיר ניו אורלינס, ריי נייגין, אמר לפנות בוקר כי הורה לאנשי כוחות ההצלה והמשמר הלאומי לפנות את כל התושבים שמסרבים להתפנות מהעיר המוצפת, אם יידרש - גם בכוח. הודעתו של נייגין באה בעקבות סירובם של חלק מהתושבים לעזוב את בתיהם, למרות הפצרותיהם של אנשי ההצלה שהגיעו לפנותם. השלטונות מעריכים כי בעיר נותרו עוד כ-10,000 בני אדם.



לאחר ביקורת נוקבת שהועלתה כלפי תפקוד הממשל האמריקאי בזמן אסון ההוריקן "קתרינה", הורה אתמול נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, על חקירת הגורמים למחדל בטיפול בנזקי הסופה. לדבריו, אחת ממטרות החקירה תהיה להבטיח שארה"ב תוכל להתמודד כראוי מול אסונות טבע בעתיד והתקפות אחרות. במקביל הודיע בוש, כי סגן הנשיא, ריצ'רד צ'ייני, ייצא מחר למפרץ מקסיקו כדי להעריך את יעילות פעולות הממשל לשיקום הנזקים.



"הביורוקרטיה לא תפריע לנו לבצע את העבודה למען העם", אמר בוש בתום ישיבה בבית הלבן, "אנו נחקור מה התנהל כראוי ומה השתבש, כדי להבטיח שנוכל להגיב במהרה במקרים של פגיעה חמורה, כמו התקפת טרור עם נשק להשמדה המונית". בינתיים, מסרב הנשיא האמריקאי להגיב לקריאות להקמת ועדת מיוחדת שתחקור את תגובת הממשל. "אחד הדברים שאנשים רוצים הוא שנשחק בהטלת אשמה. כרגע, אנו צריכים להתמקד בפתרון בעיות. לפנינו עוד זמן רב לגלות מה התנהל כראוי ומה השתבש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully