וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא הבנק הפדרלי בשיקגו: ההוריקן עשוי להגביר לחצים אינפלציוניים בטווח הקצר עקב פגיעתו בתעשיות האנרגיה

סוכנויות הידיעות

7.9.2005 / 21:01

הבנק הפדרלי יגיב על הלחצים בהעלאות ריבית נאותות; במקביל, משרד האנרגיה האמריקאי אמר בצעד בלתי שגרתי כי שוקי האנרגיה בארה"ב יתאוששו מהשפעת סופת ההוריקן עד סוף השנה, לפי התרחיש הגרוע ביותר



סופת ההוריקן קתרינה עשויה להגביר את הלחצים האינפלציוניים בטווח הקצר בגלל פגיעתה בתעשיות האנרגיה וההובלה הימית, אמר נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, מייקל מוסקו. את ההשלכות של הסופה בטווח הארוך, הוסיף, טרם ניתן לקבוע בוודאות. משרד האנרגיה האמריקאי אמר, במקביל, כי שוקי האנרגיה בארה"ב יתאוששו מהשפעת סופת ההוריקן עד סוף השנה, לפי התרחיש הגרוע ביותר.



היציבות היחסית של שוקי החוזים העתידיים על האנרגיה מראה כי המשקיעים מניחים שמחירי הנפט הגבוהים הם זמניים, אמר מוסקו.



ועידת השוק הפתוח של הבנק הפדרלי, הקובעת את מדיניות הבנק, מתכנסת ב-20 בספטמבר. התנהגותו של שוק האג"ח מראה על ציפיות כי הבנק המרכזי יעלה את שיעור הריבית מ-3.5% ל-3.75%. אולם, כמה כלכלנים חושבים כי הבנק המרכזי ישהה את העלאת הריבית הבאה עד לאחר בירור הנזקים שגרמה קתרינה.



מוסקו הדגיש כי הוא חושש מהתגברות הלחצים האינפלציוניים, והוסיף כי אם יתממשו החששות הבנק הפדרלי יפעל להפחתתם באמצעות העלאות ריבית מתאימות.



בצעד בלתי שגרתי אמר משרד האנרגיה האמריקאי כי שוקי האנרגיה בארה"ב יתאוששו מזנקי קתרינה עד סוף השנה, על פי התרחיש הגרוע ביותר. משרד האנרגיה סיפק שלושה תרחישים אפשריים להתאוששות, בדרגות חומרה שונות. מחיר הנפט הגולמי צפוי להגיע ל-63.46 דולר לחבית בממוצע ב-2006, לפי כל אחד מהתרחישים. עד סוף 2005, צפוי מחיר הנפט הגולמי לנוע בין 67 דולר לחבית ל-72 דולר לחבית.



מחיר הדלק הקמעוני צפוי להגיע ב-2006 ל-2.40 דולרים לגלון בממוצע, על פי כל אחד משלושת התרחישים. עד סוף 2005, צפוי מחיר הדלק לנוע בין 3.15 דולרים לגלון ל-2.34 דולרים לגלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully